Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه باید به جای خودروهای بنزینی از خودروهای هیبریدی استفاده کرد، گفت: در صورت تصویب نهایی طرح ساماندهی بازار خودرو، تعرفه واردات خودروهای هیبریدی پلکانی کاهش می یابد.

رامین نور قلی‌پور در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع مجلس، اظهار داشت: باید تلاش شود با سیاست‌گذاری مناسب استفاده از خودروهای هیبریدی در کشور مورد حمایت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید در کنار تقویت تولید خودروهای باکیفیت در داخل، برای واردات خودروهای پاک سیاست‌های تشویقی به کار گیریم به این معنی که خودروهای هیبریدی با تعرفه پایین یا در نهایت با صفرشدن تعرفه‌های گمرکی وارد شوند که این مهم باید براساس سیاست‌های کشور اتخاذ گردد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: لازم است تا به جای خودروهای بنزینی از خودروهای هیبریدی استفاده کرد چراکه این اقدام از هر لحاظ به ویژه کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت های فسیلی موثر است.

قلی‌پور با بیان اینکه در طرح ساماندهی بازار خودرو سیاست‌های تشویقی برای استفاده از خودروهای هیبریدی به کار گرفته شده است، گفت: در این طرح سیاست‌های تشویقی به گونه‌ای پیش‌بینی شده که شاهد کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو به صورت پلکانی باشیم تا در نهایت بتوانیم این تعرفه را به صفر برسانیم.

در همین زمینه: دلیل افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی ایران خودرو خودروی برقی و هیبریدی تولید می‌کند مسیر هموار برای تردد هیبریدی‌ها

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود

پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی‌شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.
این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟