Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی عماد در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی استان سمنان و همچنین بهره‌برداران بخش گیاهان دارویی، بابیان اینکه ۱۰ کارخانه عصاره گیری محصولات گیاهی در کشور وجود دارد، تأکید کرد: اهمیت عصاره گیری می‌تواند درزمینهٔ ارزش‌افزوده گیاهان دارویی و حتی نگاه به بازار جهانی باشد که قطعاً در توسعه اقتصادی و اشتغال سهم مؤثری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت‌های فراوانی در کشور درزمینهٔ گیاهان دارویی وجود دارد که شناسایی هفت هزار گونه گیاه از این خانواده گوشه‌ای این ظرفیت‌ها است که با بهره‌گیری از آن می‌توان اقتصاد را پویایی بخشید.

تدوین سند بازار گیاهان دارویی

رئیس گروه گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بابیان اینکه سمنان یکی از استان‌های کشور درزمینهٔ کاشت باریچه است، گفت: اسانس باریجه در کشورهای غربی برای ساخت عطر و ادکلون خریدار دارد و لذا با توجه به اقلیم کنونی و خشکسالی باید به سمت کشت این گیاهان برویم.

عماد به ضرورت همراهی و به کارگیری جوامع محلی در زمینه کشت گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: گیاهان دارویی از گیاهان پرارزش هستند که می‌تواند رونق اقتصادی و بهبود معیشت جوامع محلی را به همراه داشته باشد.

وی بازار را یکی از معضلات گیاهان دارویی خواند و درباره راهکار سازمان جنگل‌ها توضیح داد: تامین بازار فروش گیاهان دارویی سند راهبردی با عنوان فرآوری گیاهان دارویی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حال تدوین است.

کد خبر 4439671

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور سمنان گیاهان دارویی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان مشهد کرمانشاه یاسوج شهرکرد شیراز سنندج خطبه های نماز جمعه خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته اند؛ اعلام کرد.

ایلنا در خبری نوشت: روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی‌تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900105

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان