Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@01:13:56 GMT

تشکیل گام به گام نیروی فضایی آمریکا تا سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۸۰۶۳

به گزارش ایسنا، مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا که سرپرستی شورای فضایی ملی آمریکا را بر عهده دارد، اعلام کرد، کاخ سفید پیش از سال ۲۰۲۰ تشکیل نیروی فضایی مستقل را پیش‌بینی‌ نمی‌کند.

به گفته پنس، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به زودی از کنگره درخواست خواهد کرد که نظامیان و غیرنظامیان فعال در زمینه امنیت فضایی را در فرماندهی یک‌پارچه‌ای مانند نیروی ویژه ارتش گردهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معاون رییس جمهور آمریکا در کنفرانسی فضایی که توسط واشنگتن پست برگزار شد، گفت: شورای فضایی ملی توصیه‌هایی را به رییس جمهور ارائه می‌کند که با تشکیل بک فرماندهی فضایی یک‌پارچه کار را آغاز کنیم.

به گفته پنس هم‌اکنون حدود ۶۰ هزار نفر در آمریکا در زمینه امنیت فضایی مشغول به کار هستند که در شاخه‌های مختلف نظامی و اطلاعاتی فعالیت دارند.

معاون رییس جمهور آمریکا افزود: این نهاد در ابتدای تشکیل خود همچون شاخه‌های دیگر نظامی فعالیت نمی‌کند. این نهاد به شکل یک تشکیلات خواهد بود و کنگره‌ها و دولت‌های آینده در صورتی که صلاح بدانند، می‌توانند به مرور آن را رشد، گسترش و پرورش دهند.

کنگره آمریکا باید برنامه‌های مطرح شد درباره نیروی فضایی را تایید کند. پیش از این ایده تشکیل فوری نیروی فضایی به طور موازی با ارتش یا نیروی هوایی آمریکا جنجال‌های بسیاری را در میان قانونگذاران آمریکایی برانگیخت که عده‌ای از آنان خواستار باقی ماندن بخش فضایی زیر نظر نیروی هوایی بودند.

پنس همچنین ادامه داد، دولت و کنگره آمریکا سال آینده میلادی همکاری خود را برای وضع قانونی برای تشکیل نیروی فضایی مستقل تا سال ۲۰۲۰ آغاز خواهند کرد.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در سپتامبر اظهار کرد، تشکیل یک نیروی فضایی متشکل از ۱۳ هزار نیرو، در پنج سال نخست خود حدود ۱۳ میلیارد دلار هزینه‌ خواهد داشت.

نیروهای مسلح آمریکا هم‌اکنون متشکل از پنج شاخه شامل ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی است.

پنس در اظهارات خود که طی نشست شورای فضایی ملی مطرح شد، گفت: فضا نیز همچون زمین، هوا و دریا یک حوزه جنگی-مبارزه‌ای است و نیروهای آمریکا همچون زمین، در فضا نیز مسلط خواهند بود.

او با نام بردن از رقبای آمریکا نظیر روسیه و چین اظهار کرد، تهدیدهای احتمالی فضایی شامل تسلیحات ضدماهواره‌ای، لیزرهای هوابرد، فعالیت‌های مداری بسیار تهدیدکننده و موشک‌های ماوراءصوت رادارگریز هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در مراسم تکریم، تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد چابهار که با حضور فرماندهان و جمعی از فرماندهان یگان‌های مستقر در شهرستان کنارک و مسئولان این شهر برگزار شد، گفت: مردم منطقه چابهار و به‌ویژه کنارک از شریف ترین، مهربان‌ترین و وفادارترین مردمان این کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند که ثابت کردند در شرایط تحریم استکبار جهانی پای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و ما به وجود این مردمان افتخار می‌کنیم.

امیرسرتیپ خلبان واحدی در ادامه با بیان اینکه جا به جایی فرماندهان و کارکنان در پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی باعث پویایی در آن مجموعه‌ها می‌شود، اظهار کرد: پایگاه شکاری شهید دلحامد چابهار به لحاظ اهمیت و حساسیت یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است و به مدد الهی حضور فرماندهانی لایق، نخبه، کارآمد، توانمند، انقلابی و مسئولیت پذیر در یگان‌های این نیروی الهی باعث پیشرفت نهاجا شده است.

در این مراسم امیرسرتیپ دوم خلبان عبدالله ابکی به سمت فرماندهی جدید پایگاه شهیدان دلحامد منصوب و از خدمات و تلاش‌های امیرسرتیپ دوم خلبان مهدی کرمی تجلیل و قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده