Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@07:03:05 GMT

مناطق شرقی فرودگاه الحدیده امن شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۵۵۷۶۲

مناطق شرقی فرودگاه الحدیده امن شد

رزمندگان یمنی موفق شدند مناطق شرقی فرودگاه شهر الحدیده را به‌طور کامل امن کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ بعدازآنکه شورشیان به همراه ائتلاف در یک ماه گذشته نتوانستند منطقه راهبردی «کیلو 16» واقع در شرق فرودگاه شهر ساحلی «الحدیده» را اشغال کنند، رزمندگان یمنی عملیاتی را به‌منظور دور کردن مزدوران آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری «المسیره نت» وابسته به یمن اعلا کرد: رزمندگان یمنی مستقر در اطراف منطقه «کیلو 16» با پشتیبانی یگان موشکی و توپخانه‌ای «انصارالله» حمله گسترده و غافلگیرکننده‌ای را علیه مواضع شورشیان در محور جنوبی منطقه آغاز کردند.

نیروهای یمنی در این عملیات غافلگیرکننده ابتدا موفق شدند خط دفاعی اول شورشیان را بشکنند و وارد صحرا شوند.

سپس نیروها بعد از چند ساعت درگیری سنگین و نفس‌گیر موفق شدند با پاک‌سازی ده‌ها منطقه و خاک‌ریز ازجمله «ثلاجه المخالفی، حوش البقر و …»، مناطق جنوبی کیلو 16 را به‌طور کامل امن کردند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، ده‌ها تن از شورشیان وابسته به رژیم‌های اماراتی و سعودی در این حمله کشته و زخمی شدند و باقی به سمت صحرای جنوب غربی و غربی متواری شدند.

رزمندگان در این عملیات همچنین موفق شدند ده‌ها خودرو و تجهیزات نظامی را منهدم کنند و مقادیر زیادی از آن‌ها را به غرامت بگیرند.

به گفته منابع میدانی، با پاک‌سازی مناطق جنوبی «کیلو 16»، امنیت به شرق فرودگاه و شهر ساحلی الحدیده به‌طور کامل بازگردانده شد.

منطقه راهبردی «کیلو 16»، دروازه شرقی فرودگاه و شهر ساحلی الحدیده محسوب می‌شود؛ این منطقه مهم استان صنعاء را به الحدیده متصل می‌کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۵۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره شهر‌های مختلف یمن امروز شاهد راهپیمایی میلیونی مردم در حمایت از غزه بود
مردم در این راهپیمایی کهبا شعار «همراه با غزه سربلند، بسیج و آمادگی» برگزارشد ضمن بیانیه‌ای جنایت‌های اشغالگران را محکوم و خواستار تداوم عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران و حامیان آن شدند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند