Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این مراسم که با حضور چهره های فرهنگی و اجتماعی در مسجد قطبی سیرجان برگزار شد ، سخنرانان از شخصیت دینی, علمی و جهانی دکتر صفارزاده تجلیل کردند.

دکتر طاهره صفّارزاده شاعر، نويسنده‌، مترجم و قرآن پژوه برجسته معاصر ، در 27 آبان 1315 در سيرجان متولد شد. تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در كرمان گذراند و تحصیلات دانشگاهی را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز آغاز کرد و در دانشگاههای انگلیس و آمریکا تا دریافت دکترا ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تحولات عمیقی در شیوه تدریس فنون ترجمه در دانشگاههای ایران ایجاد کرد. مرحوم صفار زاده از 13 سالگي سرودن شعر را آغاز کرد و شعر را به ابزار نقد اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی تبدیل کرد و به همین علت رژیم پهلوی وی را از کرسی تدریس در دانشگاه محروم و خانه نشین کرد . 
تلاش برای ترجمه قرآن حکیم به زبانهای خارجی به خصوص انگلیسی و ارائه ترجمه ای که برای مخاطب انگلیسی زبان قابل فهم و درک باشد یکی از بزرگترین خدمات وی به معارف دینی محسوب می شود . 
از وی دهها عنوان کتاب و مقاله به جای مانده است .

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: طاهره صفارزاده بزرگداشت سيرجان مراسم کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۶۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # تاریخ معاصر ایران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود