Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه ان‌بی‌سی آمریکایی ویدئویی از رویارویی و نزدیک شدن قایق تندروی ایرانی به ناو این کشور در خلیج فارس منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه ان بی سی آمریکا تصاویری اختصاصی از رویارویی قایق‌های تندروی ایرانی با ناو اسکس آمریکا که روز جمعه چهارم آبان در آب‌های خلیج فارس رخ داده منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گزارش این ویدئو آمده است؛ یک قایق مسلح تندروی ایرانی ناو آمریکایی اسکس را در خلیج فارس مورد اذیت قرار می‌دهد، مثل اینکه دوستان (ایرانی) تصمیم گرفته‌اند با ما بازی کنند. ناو آمریکایی یک جنگنده را برای نظارت بر اوضاع در آسمان منطقه محل برخورد به پرواز در می‌آورد.

این گزارش در ادامه می‌گوید، در حالیکه «جوزف ووتل»، فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا در روی عرشه این ناو حضور داشته و در حال تماشای اوضاع بوده است، قایق ایرانی تا ۳۰۰ یاردی ناو آمریکایی نزدیک شده است.

با این حال مقام‌های آمریکایی رفتار قایق‌های تندروی ایرانی را «ایمن و حرفه‌ای» توصیف کردند.

ژنرال ووتل در این ویدئو میگوید که آن‌ها (ایرانیها) داشتند تلاش می‌کردند تا بفهمند ما چه کاری داریم انجام می‌دهیم، تلاش می‌کردند بفهمند چه اتفاقی آنجا درحال رخ دادن است. آن‌ها تلاش می‌کردند (ما را) شناسایی کنند.

در این ویدئو دیده میشود که ووتل و دیگر پرسنل ناو آمریکایی به همراه گروه خبری خود، هنگامی که شش قایق ایرانی به اسکس نزدیک شده و یکی از آن‌ها در مسیر کشتی قرار گرفت از عرشه کشتی در حال تماشا هستند.

ژنرال ووتل درحال بازگشت از بازدید از یک پایگاه غیرقانونی نظامی این کشور در خاک سوریه بود که به ادعای مقامات آمریکایی در حال مبارزه با نیرو‌های داعش در این کشور هستند.

این رسانه نوشته یکی از ملوان‌های ایرانی در تماس رادیویی درباره اینکه کشتی متعلق به کدام کشور است پرسید. بعد از مشخص شدن اینکه ناو مورد نظر متعلق به آمریکا است قایق‌های ایرانی به مانوردهی در اطراف کشتی‌های آمریکا ادامه دادند.

شبکه ان بی سی در گزارش خود می‌گوید که ایران با این اقدام پیامی به آمریکا و کشتیهایش ارسال کرد که آن‌ها کوچک، اما سریع و مسلح هستند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   گفتنی است، رویارویی قایق‌های ایران با ناو‌های آمریکا در آب‌های خلیج فارس از جمله موضوعاتی است که اغلب خبرساز شده و مورد توجه ویژه رسانه‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد. مقام‌های آمریکایی از رفتار قایق‌های ایرانی انتقاد کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعا‌های مقام‌های آمریکا تأکید کرده نیرو‌های مرزبانی دریایی ایران در حال انجام وظیفه در نزدیکی سواحل خود هستند و واشنگتن بایستی دلیل فعالیت خود هزاران مایل دورتر از مرزهایش در قلمرو دریایی ایران را توضیح دهد.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران اردیبهشت‌ماه سال گذشته در واکنش به لفاظی‌های مقام‌های آمریکایی در همین باره در توئیترش نوشت: «خبر فوری: نیروی دریایی ما در خلیج فارس است، نه در خلیج مکزیک. سوال این است، نیروی دریایی ایالات متحده ۷۵۰۰ مایل دورتر از کشورش چه می‌کند؟»

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی

دانشگاه‌های ایران امروز با برگزاری تجمع در فضای آموزشی به حمایت از دانشگاهیان آمریکایی خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، ورود نیروهای مسلح به فضای دانشگاهی به عنوان یک بدعت شوم و برخلاف پروتکل‌های آموزشی نقاب از چهره حاکمیت آمریکا برداشت،‌ کشوری که خود را به عنوان مهد دموکراسی و حامی حقوق بشر معرفی می‌کند؛ اما تحمل یک تجمع مسالت‌آمیز برای حمایت از مردم غزه از سوی دانشجویان آمریکا را ندارد و با استفاده از نیروهای مسلح این حرکت مدنی را  سرکوب می‌کند،‌ این سرکوب وحشیانه با لابی‌گری رژیم صهیونیست صورت گرفته و نشان می‌دهد که دولت آمریکا به عنوان نماد استکبار کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و برای رضایت این اقلیت حاضر است که تمام پروتکل‌های بین المللی را زیر پا بگذارد و دانشجویان و اساتید را در فضای آموزشی و دانشگاهی سرکوب کند.

حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین به حلقه اتصال میان آزادی‌خواهان در سرتاسر جهان تبدیل شده است،‌ به طوری که امروز در دانشگاهای ایران تجمعات فراوانی در خصوص حمایت از اقدام دانشجویان و اساتید دانشگاهی شکل گرفته است که مطابق برنامه ذیل برگزار می‌شود.

در دانشگاه تبریز امروز بعد از نماز ظهر و عصر از صحن مسجد پیامبر اکرم تجمعی با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های خوزستان در محکومیت تعرض به دانشجویان و اساتید حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا نیز در قالب برنامه‌ای با عنوان وجدان بیدار برگزار خواهد شد.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران نیز تجمعی در جهت حمایش از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا برگزار می‌کنند، این تجمع امروز بعد از نماز ظهر در مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود،‌ نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

دانشگاه امیرکبیر نیز با طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روزهای اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشورها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.
 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی
  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟