Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی: مهلت تعویض دسته چک‌های قدیمی با چک‌های «صیادی» به پایان رسید و از امروز تبادل چک‌های غیرصیادی در سامانه چکاوک ممنوع است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مهلت اعلامی بانک مرکزی برای تعویض دسته چک های قدیمی با چک های «صیادی» به پایان رسید و از امروز (ششم آبان) تبادل چک های غیرصیادی در سامانه چکاوک ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شهریور سال گذشته بود که بانک مرکزی چک های متحدالشکلی را برای نظام بانکی طراحی و رونمایی کرد و بانک ها ملزم شدند تا اردیبهشت ماه امسال دسته چک های صادره مشتریان را تعویض کنند. گستردگی کار و لزوم اجرای دقیق این طرح که هدف اصلی آن به حداقل رساندن امکان خطا در صدور چک و کاهش چک های برگشتی در نظام بانکی است، بانک مرکزی را بر آن داشت که در ابتدا اجرای این طرح را تا شهریور ماه تمدید کند و سپس بانک ها دو ماه دیگر برای اجرای این طرح از بانک مرکزی مهلت گرفتند. این مهلت، پنجم آبان ماه خاتمه یافت و بانک مرکزی نیز اطلاعیه جدیدی برای تمدید آن منتشر نکرد و بنابراین از امروز چک های فاقد شناسه 16 رقمی ذیل شماره سری و سریال چک موسوم به صیادی، تنها با مراجعه حضوری مشتری به بانک صادر کننده چک قابل دریافت خواهد بود. بنابراین دارندگان دسته چک های قدیمی باید هرچه سریعتر نسبت به تعویض دسته چک های خود اقدام کنند. دسته چک های صیادی با هدف «ارتقای ضریب امنیتی و اعتباربخشی به برگه چک»، «استانداردسازی جانمایی مورد نوشتاری و کاهش عملیات تصدی‌گری»، «بررسی صلاحیت دارنده دسته‌چک از طریق سامانه‌های اعتبارسنجی بانک مرکزی» و «ایجاد شفافیت اطلاعاتی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های ناشی از تبانی شعبه های صدور دسته ‌چک» در بانک مرکزی طراحی و اجرا شده است. در بستر سامانه صیاد، بانک مرکزی قصد دارد در گام های بعدی صدور چک الکترونیکی را نیز اجرایی کند. بر اساس برنامه جدید بانک مرکزی، هموطنان می توانند با ارسال شناسه استعلام 16 رقمی مندرج در چک های صیادی به سامانه استعلام پیامکی بانک مرکزی، از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شوند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بانک مرکزی دسته چک چکاوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه

مرادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد با عبور سامانه بارشی و افزایش پایداری جو آسمان استان از امروز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده عمدتا صاف تا کمی ابری گاهی به خصوص در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. 
او ادامه داد: بررسی آخرین خروجی الگو‌های پیش بینی حاکی از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش‌بینی‌ها از روز چهارشنبه استان مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • مهلت تبدیل مجوز‌های قدیمی به مجوز‌های جدید تا ۲۶ اردیبهشت
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد