Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@00:24:16 GMT

مرمت امامزاده بی‌بی زبیده خاتون(س) قزوین

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۹۳۷۹۹

مرمت امامزاده بی‌بی زبیده خاتون(س) قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، محمدعلی حضرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در محله کهن پنبه ریسه و شمال بازارچه سپه زیارتگاهی قدیمی وجود دارد که از دوره قاجار به زبیده خاتون شهرت داشته و از دیرباز محل زیارت و عبادت و برگزاری مراسم آئینی در شهر قزوین است و به دلیل قدمت تاریخی این بنا و جایگاهی که نزد مردم دارد حفاظت و نگهداری آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرتی در خصوص مرمت و بهسازی آب انبار تاریخی موجود در این بنا اظهار کرد: در سنوات گذشته بخش‌هایی از این بنای تاریخی تحت مرمت کلی قرار گرفته و در ادامه این فعالیت‌های مرمتی ساماندهی و بهسازی راه شیر آب انبار قاجاری واقع در زیر شبستان شمالی و حیاط امامزاده از اواخر تیرماه سال جاری در دستور کار مرمتگران این اداره کل قرار گرفت.
وی گفت: اقدام‌های مرمتی نظیر پوسته سازی بدنه‌ها با آجر، اجرای طاق آهنگ، ساخت در چوبی، کف سازی سنگی، بند کشی، اجرای سرامیک کف دیواره‌های آبدارخانه، سرویس بهداشتی و ساماندهی تاسیسات الکتریکال تحت نظارت کارشناسی مهندس مهران یعقوبی و با هزینه ۴۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی این اداره کل به اجرا درآمد.
به گزارش ایکنا بقعه متبرک زبیده خاتون (س) که باکاشی کاری معقلی، رسمی بندی و ارسی‌های چوبی مزین شده در سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۲۶۱۲ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرآن زبیده خاتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۹۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین

خسرو طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در دیدار با صارمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن قدردانی از تلاشهای این اداره کل، اعلام نمود: این اداره کل آمادگی دارد تا طی سنوات گذشته برای جذب کمک های بین المللی جهت آموزش و توانمند سازی تعداد بیشتری از پناهندگان در استان را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین، طریقی در این دیدار افزود: بحمدالله با همکاری لازمه فی مابین و بدنبال نیاز سنجی های انجام شده و تحقیقات میدانی بعمل آمده رشته هایی که پناهندگان مقیم استان متقاضی آموزش میباشند احصاء شده و انشالله با هماهنگی لازم برای اجرای دوره های آموزشی از طریق اداره کل فنی و حرفه ای بعمل خواهد آمد.

وی هم چنین افزود در صورت نیاز سنجی و وجود تقاضا میتوان برای برگزاری دوره هایی که برای بازگشت پناهندگان در بازسازی کشورشان موثر باشد نیز برنامه ریزی کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از برگزاری دوره های مختلف حرفه آموزی و توانمند سازی طی سالهای اخیر برای پناهندگان استان تقدیر و تشکر نمود و اعلام کرد: اداره کل فنی و حرفه ای توان و آمادگی لازم برای اجرای کلیه دوره های درخواستی پناهندگان را دارا می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد