Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - ژنرال 'خلیفه حفتر' فرمانده نیروهای مسلح لیبی موسوم به ارتش ملی لیبی در آستانه کنفرانس بین المللی درخصوص لیبی که روزهای 21 و 22 آبان در شهر جنوبی پالرمو ایتالیا برگزار می شود، خواستار حمایت رم از فرایند ایجاد ثبات در لیبی شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'ایل مساجرو' دوشنبه نوشت: فرمانده نیروهای مسلح لیبی در دیدار با 'جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا در رم، ضمن درخواست حمایت ایتالیا از فرآیند ثبات در لیبی، از دولت رم خواست تا 'جوزپه پرّونه' سفیر خود در طرابلس را که به دلیل برخی اظهاراتش در تلویزیون های محلی از سوی پارلمان طبرق 'عنصر نامطلوب' توصیف شده بود و در همین ارتباط به دلایل امنیتی به طرابلس باز نگشته بود را بار دیگر به لیبی اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درخواست ژنرال 'حفتر'، هم در ارتباط با کنفرانس پالرمو و هم درخصوص نقش ایتالیا در لیبی بسیار حائز اهمیت تلقی می شود.
ژنرال حفتر که به منظور تعیین آخرین جزئیات مربوط به کنفرانس بین المللی پالرمو، بطور غیر رسمی به ایتالیا سفر کرده است، امروز با 'انتزو موئاورو میلانزی' وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد.
در پی تأیید حضور فرمانده ارتش ملی لیبی در کنفرانس پالرمو، مشارکت دادن هیات های بلندپایه به ویژه از سوی آمریکا و روسیه در این کنفرانس برای رم ساده خواهد بود. ایتالیا خواستار حضور 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا است ولی واشنگتن هنوز پاسخی در این ارتباط ارائه نداده است.
این درحالیست که از طرف مسکو ظاهراً قرار است 'دیمیتری مدودف' نخست وزیر روسیه در کنفرانس شرکت کند.
در میان کشورهای اروپایی نیز برجسته ترین شخصیتی که حضورش در پالرمو تأیید شده است ، 'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان است، اما هنوز مشخص نیست آیا 'امانوئل ماکرون' رئیس جمهوری فرانسه به دلیل تنش های جاری با ایتالیا بر سر موضوع مهاجرت پذیری، در کنفرانس مذکور شرکت خواهد داشت یا خیر.
روزنامه لاستمپا در این باره نوشت: در آستانه برگزاری کنفرانس بین المللی لیبی 'جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا روز جمعه با 'فائز سراج' نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی و سپس با 'غسان سلامه' فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لیبی دیدار و در مورد کنفرانس بین المللی لیبی و همچنین مبارزه علیه مهاجرت های غیرقانونی گفت و گو کرد.
سراج ضمن تأیید حضور خود در کنفرانس پالرمو، نقش ایتالیا و توجه نخست وزیر این کشور در برگزاری این رویداد برای حل بن بست سیاسی جاری در لیبی را مورد تقدیر قرار داده و در ادامه با تمجید از تلاش فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل خواستار آن شد تا 'موضع منطقه ای و بین المللی واحدی در قبال لیبی اتخاذ شده و تمامی شرکت کنندگان در کنفرانس نسبت به رعایت توافقات بعمل آمده در مورد بازسازی کشوری مدنی و دموکراتیک که بر اساس قانون اساسی و با برگزاری انتخابات شکل می گیرد، متعهد شوند.
سراج همچنین به هماهنگی های دوجانبه میان ایتالیا و لیبی در مواجهه با پدیده مهاجرت های غیرقانونی و مقابله با قاچاقچیان انسان اشاره کرد.
شبک**اروپام**461**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ژنرال حفتر كنفرانس ليبي ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۰۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مردم افغانستان حمایت می کنیم

حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند