Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:28:51 GMT

106 تن پیاز از کردستان به کشور عراق صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۷۸۷۸

106 تن پیاز از کردستان به کشور عراق صادر شد

سنندج - ایرنا - مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: از ابتدای مهر گذشته تاکنون 106 تن پیاز توسط شبکه تعاون از این استان به کشور عراق صادر شده است.

پیمان اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقدار 60 تن پیاز Gapp و 46 تن پیاز معمولی از محل خریدهای سازمان تعاون روستایی ایران به کشور عراق صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این میزان محصول پیاز در راستای برنامه ها و سیاست های جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بحث بازار یابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادر شده است.
اسکنداری تاکید کرد: این میزان در قالب خرید توافقی از شبکه تعاون روستایی استان اصفهان خریداری شده بود و صادرات آن نیز توسط اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی مریوان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در سال جاری توسط فعالان اقتصادی استان کردستان، 251 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 118 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.
208 هزار تن از این میزان به ارزش 92 میلیون دلار محصولات تولید شده در استان کردستان بود و باقی آن نیز از دیگر گمرکات کشور بارگیری و از مرز باشماق به عراق و کشورهای آسیای میانه صادر شد.
درآمد ناخالص بخش کشاورزی استان در سال 96 بیش از 41 هزار و 54 میلیارد ریال برآورد شده که شامل 16 هزار و 9 میلیارد ریال در بخش زراعت، هشت هزار و 855 میلیارد ریال در زمینه باغبانی، 16 هزار و 190 میلیارد ریال آن در زمینه دام و طیور و آبزیان بوده است.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است بطوریکه باغداران استان با تولید سالانه بیش از 45 هزار تن انگور دیم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده اند، سیب، گلابی، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گیلاس، آلبالو، آلو و گردو از دیگر محصولات باغی کردستان است و همچنین رتبه اول تولید توت فرنگی با تولید بیش از 47 هزار تن به کردستان تعلق دارد.
بر اساس آخرین سرشماری کشاورزی (سال 1393) تعداد 113 هزار و 630 بهره بردار بخش کشاورزی در سطح 163 هزار و 873 واحد بهره برداری در استان مشغول فعالیت هستند.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات پياز كشاورزي تعاون روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، غلامحسین تیموری گفت: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالا‌های شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول امسال که از مرز‌های رسمی انجام شده را هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.
وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است و تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دیگر خبرها

  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد