Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:36:11 GMT

جایزه جهانی یوسرن به پنج دانشمند اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۳۱۳۱

جایزه جهانی یوسرن به پنج دانشمند اهدا شد

تهران - ایرنا - پنج دانشمند جوان از کشورهای انگلیس، استرالیا، ایتالیا، کانادا و روسیه موفق به دریافت جایزه بین المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی (یوسرن) شدند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری شبکه جهانی یوسرن، دکتر ژاکوب بیامونت (Jacobe Biamonte) از روسیه برنده جایزه فیزیک به دلیل تحقیق در زمینه Quantom Paradox ها، دکتر خاویر مویا (Javier Moya) از انگلیس برنده جایزه علوم صوری به دلیل تحقیقات و ابداع خنک کننده های فشاری Barocaloric سازگار با محیط زیست و دکتر آلکس فورنیتو (Alex Fornito) از استرالیا برنده جایزه علوم زیستی به خاطر تحقیقات در زمینه کانتکتوم مغز انسان، موفق به دریافت این جایزه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین دکتر جیان پائولو فادینی (Gian Paolo Fadini) برنده جایزه پزشکی از کشور ایتالیا به دلیل تحقیقات در زمینه بیماری های مغز استخوان در بیماران دیابتی و دکتر ایگور گراسمن (Igor Grossman) برنده جایزه علوم اجتماعی از کانادا بخاطر تحقیقات در خصوص بینش در جامعه مدرن بشری از دیگر برگزیدگان شبکه جهانی یوسرن بودند.
جایزه بین الملی یوسرن برای اولین بار در سال 2015 ( 1395 ) توسط شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی (یوسرن) بنا نهاده شد و با هدف ترویج علوم میان رشته ای و دستاورد های علمی - اجتماعی به دانشمندان جوان زیر 40 سال از سراسر دنیا اهدا می شود.
این جایزه در 5 حوزه اصلی علوم صوری شامل ریاضی و کامپیوتر، علوم فیزیکی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی به 5 برنده جوان از میان بیش از 5 هزار متقاضی اهدا شد.
مراسم اهدای جایزه شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی نوزدهم آبان ماه (10 نوامبر) همزمان با روز جهانی علم در خدمت توسعه و صلح به میزبانی دانشگاه مدیترانه شهر رجیو کالابریا در کشور ایتالیا برگزار شد.
فرآیند انتخاب برنده جایزه یوسرن با معرفی یا ثبت نام شرکت کنندگان آغاز می شود و دانشجویان و دانشمندانی که موفق به چاپ مقالات پر استناد یا پر تاثیر، اجرای پروژه های بین رشته ای و تاثیرگذار شده اند، برای دریافت جایزه کاندید می شوند.
فرآیند انتخاب برنده جایزه یوسرن، چند مرحله ای است و همه این مراحل بطور مستقیم توسط دانشمندان یک درصد برتر جهان که عضو مشورتی این شبکه هستند، انجام می گیرد.
در برگزاری این مراسم دانشگاه مدیترانه شهر رجیو کالابریا در ایتالیا و مدرسه اروپایی ژنتیک پزشکی مشارکت داشتند. علاوه بر 5 برنده جایزه یوسرن، کنگره یوسرن میزبان دانشمندانی از کشورهای اتریش، آمریکا، آلمان، هلند و برزیل است که به سخنرانی در خصوص جوانب میان رشته ای و کاربرد ژنتیک در علوم مختلف می باشد.
سخنرانان کنگره جهانی یوسرن همگی از دانشمندان یک درصد برتر دنیا هستند، از جمله این دانشمندان می توان به پروفسور کاتلین سولیوان از آمریکا، پروفسور کاپاچیولی، لوگاریس، گامبینیری، گاتورنو و پرفسور رومئو از ایتالیا، پروفسور وندربرگ از هلند، پرفسور هامارشتروم از سوئد، پرفسور ایخلر و پروفسور پلات از آمریکا، و پروفسور کوندینو نیتو از برزیل اشاره کرد.
شبکه جهانی یوسرن که کار خود را از سال 2015 میلادی آغاز کرده است، میزبان بیش از 380 دانشمند یک درصد برتر جهان و 13 برنده جایزه نوبل است. مراسم کنگره جهانی و اهدای جایزه یوسرن سال 2018 در روز های 11-14 ام نوامبر ( 20-23 آبان ماه) با برگزار رقابت مشترک ژنتیک در نقص ایمنی توسط یوسرن و مدرسه ژنتیک پزشکی اروپا ادامه خواهد یافت.
علمی (1) ** 1201 **1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي يوسرن معرفي برگزيدگان جايزه جهاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان

محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی افزود: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وزیر علوم بیان کرد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم