Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ کار عربستان در دوران حکومت سلمان بن عبدالعزیز و ولایتعهدی فرزند وی به جایی رسیده که با اتهامات گسترده و نزدیک به واقعیت در عرصه حقوق بشر روبرو شده است.
 ده سازمان عربی و بین المللی خواستار تعلیق عضویت عربستان سعودی در شورای حقوق بشر سازمان ملل و آغاز تحقیقات درباره جنایات این رژیم از جمله موضوع بازداشت شدگان سیاسی در این کشور و جنایات جنگی در یمن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین الموسوی گزارشگر شبکه با اشاره به گذشت سه سال از حکومت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی و فرزندش محمد بن سلمان در عربستان افزود: سران عربستان تصور نمی کردند اوضاع کشور در این مدت به اینجا برسد. مشارکت در جنگ های خارجی، حمایت از تروریسم در منطقه و سرکوب های داخلی تا قتل مخالفان در داخل کنسولگری عربستان (در استانبول ترکیه) کار این کشور را به جایی رسانده است که با اتهاماتی نزدیک به واقعیت در عرصه حقوق بشر روبرو شده است.
در ادامه گزارش آمده است درخواست ده سازمان عربی و بین المللی برای تحقیق درباره جنایت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی و اعمال فشار بر رژیم آل سعود برای تحویل دادن هجده متهم به دست داشتن در قتل وی برای محاکمه در دادگاه های ترکیه و نیز توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی از جمله درخواست هایی است که این سازمان های عربی و بین المللی مطرح کرده اند. این سازمان ها همچنین خواستار تعلیق عضویت این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل تا پایان تحقیقات درباره جنایت قتل خاشقجی و دیگر جنایات این رژیم، شدند.
در ادامه گزارش آمده است: این واقعیت ها نتیجه نقض طولانی مدت حقوق بشر در عربستان سعودی است که آخرین آنها بازداشت هزاران نفر در این کشور بخصوص پس از ظهور بن سلمان و آغاز اقدامات علیه فعالان و منتقدان و شاهزاده های مخالف سیاست های وی و ربودن منتقدان بن سلمان است. شمار بازداشت شدگان و ربوده شدگان از سپتامبر سال گذشته تا کنون به بیش از سه هزار نفر رسیده است. این در حالیست که قبل از آن نیز بسیاری از معترضان در منطقه الشرقیه بازداشت شدند و این اقدامات در نهایت به اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی (شیعه) عربستانی منتهی شد.
گزارشگر ادامه داد: کارنامه سیاه عربستان به جنایات داخلی محدود نمی شود بلکه جنگ یمن نیز یکی دیگر از ابعاد جنایات این رژیم را نشان می دهد. بیش از پانزده هزار یمنی در حملات هوایی متجاوزان سعودی به شهادت رسیده اند که سه هزار و پانصد نفر از آنها کودک هستند. در این حملات همچنین بیست و چهار هزار نفر نیز زخمی شده اند و چهارده میلیون نفر نیز با خطر گرسنگی روبرو هستند که از این تعداد دو میلیون نفر کودکان زیر پنج سال با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می کنند که چهارصد هزار نفر از آنها دچار سوء تغذیه بسیار شدید شده اند. از همه این ها که بگذریم گذرگاه های اصلی برای ورود کمک های انسانی به یمن محاصره شده اند و انبارهای غلات نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته اند. با وجود آن که غرب و بخصوص آمریکا بر همه تخلفات عربستان سعودی سرپوش می گذارند، اما سوال درباره فرار رژیم آل سعود از مجازات و رسیدگی به نقض حقوق بشر در این کشور همچنان مطرح است هر چند دلارهای نفتی همیشه بن سلمان را از مجازات نجات خواهد داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حقوق بشر عربستان ملک سلمان بن سلمان سعودي جنايت يمن قتل مخالفان بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه