Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@07:20:17 GMT

بازدید از خط آهن بستان آباد - تبریز

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۹۲۷۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، منطقه آذربایجان شرقی، حسینعلی امیری در این بازدید گفت: طرح های ریلی از جمله مهم ترین طرح های دولت بوده و با تخصیص اعتبار لازم، این طرح ها به سرانجام رسیده است.
وی تاکید کرد: امروز با بازدید و بررسی مشکلات خط آهن بستان آباد – تبریز، این مشکلات را پس فردا در نشست هیئت دولت مطرح خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: هر چند راه اندازی قطار سریع السیر و برقی کردن خط آهن تهران- تبریز، نیازمند سرمایه گذار خارجی است، اما مدت زمان طی این مسیر را از 7 ساعت به 2 ساعت و نیم کاهش خواهد داد، از این رو ضروری است مقدمات این کار فراهم شود.
احداث خط آهن میانه - تبریز، ۱۷ سال پیش آغاز شده و با این که ۱۳۰ کیلومتر از آن ؛ از میانه تا بستان آباد تکمیل و آماده مسافرگیری است و مسیر بستان آباد- تبریز هم آماده ریل گذاری است، اما به علت وصول نشدن اعتبار 70 میلیارد تومانی برای خرید ورق لازم برای ریل گذاری که توسط رییس سازمان برنامه و بودجه صادر شده، راکد مانده است.
روشن است که پس از وصول اعتبار تخصیص یافته، خط آهن بستان آباد - تبریز تا ایستگاه خاوران تبریز تکمیل می‌شود.
طول خط آهن میانه- تبریز ۲۰۳ کیلومتر است و با تکمیل خط‌ راه آهن تبریز- تهران، ۱۹ ایستگاه به ۹ ایستگاه و طول مسیر به ۱۱۴ کیلومتر کاهش یافته و این خط از نظر کاهش مسافت با هواپیما رقابت می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سفر معاون رییس جمهور خط آهن دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی و هدایت ناوگان آتش‌نشانی تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، احد صادقی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از مرکز ستاد فرماندهی این سازمان اظهار کرد: ایجاد و بهره‌برداری از مرکز مانیتورینگ سازمان آتش‌نشانی تاثیر مستقیم در کاهش میزان خسارات جانی و مالی شهروندان دارد که با هدایت سریع و صحیح نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه انجام می‌شود.

وی افزود: ایجاد چنین سامانه‌های هوشمند، پشتوانه‌ای ارزشمند برای سازمان‌های آتش‌نشانی است و با تکمیل و ارتقای چنین سامانه‌هایی می‌توان بیشتر و بهتر به ارائه خدمات ایمنی به شهروندان پرداخت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: پیگیری تامین نیروهای این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است و برای جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی جدید مصمم هستیم.

سعید صالح‌نیا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد سامانه راهبردی و هدایت ناوگان آتش‌نشانی با تلاش اداره انفورماتیک سازمان انجام شده است، تصریح کرد: این سامانه هوشمند امکان ارائه اطلاعاتی جامع از محل حادثه را دارا است و با استفاده از این سامانه می توان آتش‌نشانان اعزامی را راهنمایی و از وجود امکاناتی از جمله شیرهای هیدرانت، بیمارستان، اورژانس و محل‌های پرخطر آگاه کرد.

وی اضافه کرد: خودروهای سنگین جدید نیز هم‌اکنون در مرحله تجهیز و تکمیل است و در روزهای آینده در بین ناوگان عملیاتی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از حضور و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امید است در آینده نیز با حمایت همیشگی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز نسبت به رفع نیازهای این سازمان در راستای تامین ایمنی شهر گام برداریم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این بازدید از ایستگاه شماره یک این سازمان و خودروهای سنگین جدید خریداری شده بازدید کرد.

در ادامه این بازدید، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز از محل ایستگاه جدیدالاحداث آتش‌نشانی در خیابان ارتش بازدید کرد و خواستار پشتکاری جدی و افتتاح این پروژه در شهریور سال جاری شد.

کد خبر 749234

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد