Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دولت ترامپ در نظر دارد از افغانستان درخواست کند تا انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را به تاخیر بیاندازد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، دولت ترامپ در نظر دارد از افغانستان درخواست کند تا انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را به تاخیر بیاندازد.

وال استریت ژورنال در خبری نوشت: دولت ترامپ به دلیل پایان دادن به جنگ 17 ساله افغانستان و تلاش برای صلح با طالبان در نظر دارد به افغانستان فشار آورد تا انتخابات در این کشور را به تاخیر بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین منبع آگاه به این روزنامه آمریکایی گفتند که فشار برای تاخیر در برگزاری انتخابات یک از چندین سناریوی است که آمریکا در حال انجام دادن آن است.

به نوشته وال استریت ژورنال،‌ ایده تاخیر در برگزاری انتخابات از سوی خلیلزاد مطرح شده است.

بنابر این گزارش، اشرف غنی که خود را برای دور دوم انتخابات آماده می کند قبلا مخالفت خود را با این ایده مخالفت کرده است.

غنی در این رابطه گفت: براساس انتخابات آزاد و همه گیر این مردم هستند که تصمیم خواهند گرفت که چه کسی بر آنها حکومت خواهند کرد.

این رسانه آمریکایی نوشت: طالبان مذاکره با غنی را منتفی اعلام کرده است این درحالی است که غنی اعلام کرده بدون پیش شرط با طالبان مذاکره خواهد کرد.

درخواست تعویق در انتخابات باعث گسترده شدن شکاف میان افغانستان و آمریکا خواهد شد. وابستگی اقتصادی کابل به واشنگتن دست بالا را به این کشور داده و اما این دولت افغانستان است که در تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

این درحالی است که هارون چاخنسوری یکی از سخنگویان اشرف غنی تعویق در انتخابات را منتفی اعلام کرده و گفته است که انتخابات در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان منبع آگاه انتخابات تاخیر فشار سناریو فشار دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد