Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۶۲ واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد گفت: از این تعداد ۴۹ واحد فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ استانها کرمانشاه نظرات

محمودرضا نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه در حوزه صنایع ساختمانی 154 واحد تولیدی فعال در استان کرمانشاه تحت پوشش این اداره کل است اظهار داشت: از این تعداد 62 واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی در مناطق زلزله‌زده فعالیت دارند که 49 واحد آن دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در راستای انجام وظایف و رسالت سازمانی، بعد از وقوع زلزله مهیب در استان، این اداره کل به دلیل حجم بالای عملیات بازسازی و گستردگی مناطق آسیب‌دیده تمام توان کارشناسی خود را جهت کنترل کیفیت مصالح ساختمانی قابل عرضه در این مناطق به کار گرفت.

نیازی افزود: اداره کل استاندارد استان با توجه به ورود به مرحله اسکان دائم و افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی در مناطق زلزله‌زده، نظارت خود را بر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و بازار عرضه این مصالح در سطح استان تشدید کرد. 

وی گفت: در همین راستا پس از وقوع زلزله کارشناسان این اداره کل، به صورت ویژه 465  مورد بازرسی و 240 مورد نمونه‌برداری و آزمون از خط تولید واحدهای تحت پوشش مصالح ساختمانی استان به منظور تطبیق فرآورده‌ها با استانداردهای ملی انجام داد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان کرد: کنترل کیفیت مصالح ساختمانی و نظارت بر تولید و عرضه این فرآورده تنها معطوف به خط تولید واحدهای تولیدی نبوده و تمامی مراکز عرضه و فروش مصالح ساختمانی استان نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان این اداره کل مورد بازرسی قرار می گیرند.

نیازی افزود: بعد از وقوع زلزله تاکنون 2039 مورد بازرسی و 181 مورد نمونه‌برداری از مراکز عرضه و فروش مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن، میلگرد، تیرچه، فوم سقفی، آجر، سیمان و شیشه ساختمانی در استان کرمانشاه انجام شد.

وی گفت: در جهت ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی در استان و اهمیت آنها در استحکام و ایمنی ساختمان‌ها و بر اساس وجود و لزوم وظایف نظارتی اداره کل استاندارد استان پس از وقوع زلزله، 81 مورد تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی داده شد و خط تولید 35 واحد تولیدی در استان نیز به دلیل نداشتن کیفیت لازم و عدم رعایت الزامات استاندارد از طریق مراجع قضایی پلمب شد.

نیازی افزود: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار در استان، این اداره کل با ارائه راهنمایی‌های فنی و تخصصی، تعداد 12 واحد تولیدی از مجموع واحدهای پلمب شده فک پلمب شدند و فرایند استانداردسازی این واحدها، جهت صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد  در حال انجام است.

وی گفت: در جهت حفظ ایمنی شهروندان و جلوگیری از تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیر استاندارد طی یک سال گذشته، 790 بلوک پلی‌استایرنی مورد مصرف در سقف ساختمان ( فوم سقفی) به دلیل خطرآفرینی و اشتعال‌زا بودن و 430 متر تیرچه بتنی غیر‌استاندارد، در واحدهای تولیدی شهرستان سرپل‌ذهاب توقیف و امحا شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره کل در محل بازار آهن‌فروشان دیزل‌آباد کرمانشاه مقدار 3880 کیلوگرم تیرآهن از تولیدات یکی واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی که بدون مجوز استاندارد تولید شده بود را کشف و قبل از عرضه در سطح مناطق زلزله‌زده، جمع‌آوری و جهت ذوب به مجتمع فولادسازان کیوان یزد ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد یک دستگاه حاکمیتی نظارتی در حوزه نظارت و اطمینان بخشی به کیفیت کالا و خدمات در کشور است گفت: بخش عمده‌ای از مصالح ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و با توجه به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد هر گونه تولید و توزیع کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع بوده و به جهت صیانت از ایمنی و سلامت مردم با تولید و عرضه‌کنندگان مصالح ساختمانی غیر استاندارد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران

مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران اعلام کرد: امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۹۰ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد. در مجموع ۲۳ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، ۳۱۶۵ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در بادرود
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است