Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا گفت:بارندگی های روز گذشته و به دنبال آن طغیان رودخانه فصلی دره شیران و سرحونی باعث مسدود شدن راه ارتباطی 10 روستا با مرکز این شهرستان شده است.

محمدمولایی غریبوند بعد از ظهرروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تنها راه دسترسی اهالی این روستاها در زمان فعلی جاده رگ منار است که آن هم به دلیل سخت گذر بودن تنها تردد خودروهای کمک دار از آن امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طرح مطالعاتی احداث پل بر روی این رودخانه ها سال ها پیش انجام شده و گویا ابلاغ اعتبار هم شده اما در عمل تاکنون اقدامی انجام نشده است.
رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا ادامه داد:این روستاها شامل چال منار، چال دیره،چال سنگا، پای راه منار،هشت پیچ، بنه فیض اله، چال انجیر، چال طلا،نثار باور احمد وچال تکاب هستند که در مجموع بیش از500 خانوار دارند.
وی ادامه داد: طغیان این رودخانه ها در فصل بارندگی مشکل دیرینه اهالی این روستاها است و اهالی این روستاها حداقل حدود 6 ماه از سال با این مشکل روبه رو هستند.
وی گفت:پارسال نیز یک زن باردار به دلیل طغیان این رودخانه سقط جنین کرد و در زمان فعلی نیز در صورت بروز حادثه امداد رسانی به سختی و کندی انجام می شود.
هفته گذشته نیز طغیان رودخانه راه ارتباطی این روستاها را به مدت 2 روز مسدود کرد.
طغیان رودخانه فصلی دره شیران در اسفند سال 1383موجب غرق شدن چهار نفر شد که 2 نفر از این افراد نجات یافته و 2 نفر دیگر غرق شدند.
شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و در 186 کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.
7159/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انديكا راه روستايي مسدود شدن راه ارتباطي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان