Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوا گفت: باید این موضوع را رعایت کنیم و یکی از مسائل عدم تقوا، شرک است که باید با اعمال صالح گناهان را از بین ببریم.

وی به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان دوران امامت بسیار سختی را داشتند و در نامه ای درخصوص این دوران چنین نوشته اند که هیچ یک از پدرانم این مهنتی که من کشیده ام را نکشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قم گفت: آن حضرت در ابتدا آماده سازی شیعیان در دوران غیبت را بر عهده داشتند و از سوی دیگر معرفی امام عصر(عج) بود و از سوی دیگر باید مبارزه با فتنه گران می کردند و از سوی دیگر عهده امامت جعفر کذاب را داشتند که باید همه این مسائل را مدیریت می کردند.

آیت الله سعیدی به سالروز آزادی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: این آزادسازی با فرمان امام راحل و فرماندهی مقام معظم رهبری انجام شد که این آزاد سازی نقش موثری در دوران دفاع مقدس داشت.

وی به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: امروز بیش از همیشه نیازمند بازخوانی اسلامی هستیم که پیامبر(ص) مبشر آن بودند و یکی از برکات انقلاب اسلامی، مطرح کردن اسلام ناب در سطح جهان بود.

امام جمعه قم گفت: دشمنان از جمله آمریکا و نظام سلطه از بیان اسلام ناب محمدی در هراس هستند و نمی خواهند مطرح شود و به فضل الهی اسلام ناب با رهبری امام عصر(عج) همه گیر خواهد شد.

آیت الله سعیدی گفت: اسلام اهل بیت، تداوم اسلام راستین پیامبر(ص) است، تفکیک اسلام رسول الله و اسلام اهل بیت به معنی برش در اسلام است و باید بدانیم که کسانی که خود را از سفره اهل بیت(ع) جدا کردند به انحراف رانده شدند.

وی تصریح کرد: تشیع امتداد اسلام راستین رسول الله(ص) است و همواره این اسلام در امواج فتنه و گمراهی مسلمانان را نجات می دهد، اسلام ناب اسلام عقلانیت است و ما شیعیان افتخار می کنیم که عقل گرایی در کتب ما همواره مطرح شده است.

امام جمعه قم عنوان داشت: اسلام ناب اسلام معنویت و تقوا و بر پایه بندگی خداوند است، این اسلام موجب کرامت انسانی و مسئولیت شناسی خواهد شد که اثرات بسیاری به همراه دارد و اسلام ناب عدالت گرایی و نفی ظلم و ستم است.

آیت الله سعیدی با اشاره به دیگر شاخصه های اسلام ناب گفت: اسلام ناب درحال مبارزه با سلطه گران است که بر پایه جهاد فی سبیل الله است، امروز مکتب انقلابی اسلام در مواجه با نظام سلطه بین الملل، گمشده انسان معاصر است و تمدن غربی پایه های فکری خود را از دست داده و رو به افول است.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا نماد تفکر غربی است و تمام مولفه های افول را شاهد هستیم، مکتب لیبرال دموکراسی موجب بحران هویت انسان ها شده و همه به دنبال مکتب جدید هستند که این مکتب ناب اسلام محمدی است.

امام جمعه قم گفت: افول معنویت و هویت در امور مختلف به ویژه در خانواده هاست که امروز زشت ترین منکرات اخلاقی در حال نابودی انسان معاصر است و در غرب گرایش به دین و معنویت رشد تصاعدی دارد و همین جاست که ارسال نامه های رهبری معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی معنا پیدا می کند.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب توانسته دین مبین اسلام را گسترش داده و مردم را از استکبار خارج کند و امروز توانسته بر پایه نظریه مقاومت در برابر دشمن می تواند نظریه لیبرال دموکراسی را به دره سقوط بکشاند.

وی در ادامه به فعالیت نیروهای مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: این نیروها در حمله موشکی موفق چندین صهیونیست را به هلاکت رساندند و شکست سنگینی را بر آنها تحمیل کردند که پس لرزه های آن موجب شد که وزیر جنگ، استعفا دهد.

آیت الله سعیدی گفت: این حرکت نشان داد روزگار بزن در رو تمام شده و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.

وی خطاب به مسئولان گفت: از مسئولان انتظار می رود که نسبت به رفع مشکلات اقتصادی اهتمام داشته باشند و زیبنده نیست که به مسائل دست چندم مثل حضور زنان در ورزشگاه که بارها حوزه و مراجع موضع گرفتند، بپردازند.

امام جمعه قم همچنین به سخنان اخیر وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: از مسئولان دستگاه دیپلماسی انتظار می رود که در اظهارات خود از موضع عزت، حکت و مصلحت به گونه ای سخن بگویئد که دست آویز دشمنان نشود و سخنان وزیر امور خارجه در خصوص پولشویی در داخل سنجیده نبود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ دین فتنه قم مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اُمّ علاء» نوشته سمیه خردمند توسط انتشارات شهید کاظمی به زودی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب روایت زندگی اُمُّ¬الشهداء فخرالسادات طباطبایی تبریزی، بانویی که هفت نفر از اعضای خانواده اش را تقدیم اسلام کرد، است.

پدر و مادر فخرالسادات در جوانی به بهانه تعلیم در حوزه علمیه نجف، از تبریز به نجف اشرف هجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می‌شوند. فخرالسادات در سن سیزده سالگی با آیت الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می‌کند. آنها در خانه وقفی کوچکی در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع) زندگی شأن را با عشق آغاز می‌کنند.

خانه‌ای که هر وقت پنجره اش را باز می‌کرد؛ چشمانش به گنبد مطهر حرم حضرت علی (ع) گره می‌خورد و نسیم رأفت جناب ابوتراب وارد خانه و زندگی شأن می‌شد. حاصل ازدواج آنها می‌شود هجده فرزند، نه پسر و نه دختر. فرندانی که برخی‌هایشان شاگرد کلاس استادی چون آیت الله سید محمدباقر صدر می‌شوند و علوم اسلامی را فرا می‌گیرند.

همسرش، چهار پسر، برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت می رسند و چند سال آخر عمرش را، در حالیکه دست و پای چپش به خاطر یک سال و نیم اسارت در زندان‌های رژیم بعث از کار افتاده بود، راهی ایران و شهر قم می‌شود و سرانجام در جوار بانوی کریمه حضرت معصومه (س) برای همیشه آرام می‌گیرد.

همیشه در طول عمرش فرزندانش را به پشتیبانی از حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از ایشان توصیه می‌کرد. به آنها می‌گفت: اگر همه شما هم فدای اسلام شوید ناراحت نمی‌شوم؛ بلکه افتخار می‌کنم و بدانید خون فرزندان من رنگین‌تر از خون فرزندان اباعبدالله نیست.

کد خبر 6087386 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است