Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@22:47:27 GMT

وضعیت ۲۴ درصد مدرسه تهران «قرمز» است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۱۴۸۱

وضعیت ۲۴ درصد مدرسه تهران «قرمز» است؟

مهراله رخشانی‌مهر  در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چندی پیش مدیریت بحران اعلام کرده بود که ۲۴ درصد مدارس تهران به لحاظ مخاطرات غیرسازه‌ای در وضعیت قرمز قرار دارند اظهار کرد: عبارت «وضعیت قرمز» جزو اصطلاحات و دسته بندی خودشان است و ما چنین اصطلاحی نداریم.

وی افزود: دسته بندی ما در دو نوع مدارس تخریبی و مدارس نیازمند مقاوم سازی انجام می‌شود، اما آنچه مسلم است فرسوده و نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی ۳۰ مدارس کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اگر تخریب و بازسازی انجام نشود طبیعتا این مدارس خطرآفرین‌اند گفت: تعدادی از این ۳۰ درصد به مقاوم سازی نیاز دارند و در غیر اینصورت به لیست مدارس تخریبی اضافه می‌شوند.

رخشانی مهر ادامه داد: تهران هم از این قاعده مستثنی نیست و مدارس فرسوده‌ای با همین میانگین ‌ در پایتخت داریم که در برابر زلزله مقاوم نیستند. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان نیز در این مدارس حضور دارند اگر زلزله در ساعتی که دانش آموزان حضور دارند، رخ دهد فاجعه بار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت اعتبارات ما نسبت به سال گذشته بهتر است و در تعداد پروژه‌های تحویلی نیز رشد داشته‌ایم عنوان کرد: تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در دستور کار است و بستگی به بودجه ما دارد. قرار است اعتباری از محل حساب ذخیره ارزی به مبلغ سه میلیارد دلار طی اجرای برنامه ششم توسعه درنظر گرفته شود که به دنبال دریافت آن هستیم و اگر محقق شود کار با سرعت بالاتری پیش می‌رود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مدرسه مدیریت بحران مدارس تخریبی مدارس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند

تین نیوز

سیل اردیبهشت ۱۴۰۳ در خراسان جنوبی خرابی زیادی به بار آورد. نکته تلخ، این که دانش آموزان منطقه  محروم زیرکوه یک سال زحمت کشیدند اما درست در روز کنکور، سیل جاده ها را تخریب کرد و آن ها نتوانستند به جلسه امتحان برسند. می گویند صدایمان به گوش کسی نمی رسد.

 قابلیت دسترسی  (accessibility)، میوه  اصلی درخت حمل ونقل برای کاربران است. هر چه قابلیت دسترسی یک ناحیه به نواحی دیگر کم تر باشد، آن ناحیه محروم تر می ماند، حتی اگر چنین استعدادهای خوب و عزیز و بزرگ منشی داشته باشد.

مدیران تارک الفعل قدیم و اخیر کشور، در تسبیب و تشدید این محرومیت ها، الی الابد سهیمند و این انباشته های شر را در انبان های خویش به یوم الحسرة می برند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی