Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خبرگزاري فارس/خبرنگار: مريم سادات آجوداني- ضريح نوراني حضرت رقيه (س) به منظور بازسازي و ترميم به تهران منتقل شده است تا پس از تکميل، در حرم حضرت رقيه (س) نصب شود
به گزارش خبرنگار حج و زيارت خبرگزاري فارس، پس از پاکسازي داعش در سوريه و ايجاد امنيت در اين منطقه به دست مدافعان حرم، برخي از عاشقان سفر به اين سرزمين، به حرم حضرت زينب (س) و حضرت رقيه (س) مشرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حرم حضرت رقيه (س) در شمال غربي محله قديمي دمشق و کنار باب الفراديس، به مساحتي حدود 4 هزار و 500 متر مربع است که 600 مترمربع آن مساحت فضاي باز و باقي زيربنا است و در قسمت جنوبي ساختمان مسجدي به وسعت 800 متر مربع ساخته شده است. همچنين مساحت حرم و رواق‌هايش در بناي جديد حدود 2 هزار و 600 مترمربع است.
با توجه به ايجاد امنيت در شهر دمشق، ستاد بازسازي عتبات نيز اقدامات بازسازي و توسعه آستان حضرت رقيه (س) را اجرايي کرده است، به طوري که در سفر اخير حسن پلارک رئيس ستاد بازسازي عتبات، بازسازي ضريح اين حرم مقدس در دستور کار قرار گرفت.
بخشي از ضريح حضرت رقيه (س) با چوب‌ و پارچه‌هاي سبزرنگ بسته شده بود تا بازسازي شود که در روزهاي گذشته اين ضريح براي بازسازي کامل به تهران منتقل شده است تا توسط هنرمندان کشورمان و به همت خيران ترميم و پس از تکميل، مجدد به سوريه منتقل شود.
علاوه بر اين، توسعه حرم مطهر حضرت رقيه (س) نيز يکي ديگر از برنامه‌هاي ستاد بازسازي عتبات به شمار مي‌رود. البته به دليل سنگي بودن بخش زيرين حرم مطهر، توسعه اين صحن در بخش طبقات با مشکلاتي روبرو بود، بر همين اساس مقرر شد تا توسعه در سطح صورت گيرد.
به گزارش فارس، با توجه به اينکه بسياري از فضاي موجود توسعه حرم حضرت رقيه (س) شخصي است، براي توسعه اين حرم ابتدا بايد فضاي اطراف خريداري شود. بر همين اساس توسعه حرم حضرت رقيه (س) نيازمند زمان است و در سال جاري امکان تحقق آن وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند

بانوی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران از صعود به فینال ماده تفنگ سه وضعیت در جام جهانی بازماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، رقیه شجاعی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت در مرحله مقدماتی با کسب هزار و 145 امتیاز با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند. شجاعی پیش از این در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفته بود.

جام جهانی پاراتیراندازی| 3 طلا، نقره و برنز برای ایران

 

در این دوره از رقابت‌ها تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسید، محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد و نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار (71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس