Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد الفاهم معروف به ابوزکریا، عضو جدا شده از گروه تروریستی داعش، درباره تفاوت شیوه عضوگیری این گروه در زمان "ابوبکر الابغدادی" و همچنین "ابو مصعب الزرقاوی" سرکرده قبلی داعش در کتاب"کنت فی الرقة" می گوید:

شبانه از استانبول به قصد رفتن به  اروفا راه افتادیم، در ترمینال شخصی منتظرمان بود که ما را به  خانه برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورفا به عنوان نقطه‌ای مرزی برای عبور به شام انتخاب شده بود البته سازمان داعش  بر مناطق بسیاری تسلط داشت که شامل شهرهای مرزی بسیاری می‌شد اما  تعیین نطقه عبور با هماهنگی قاچاق‌برها انجام می‌شد.

برای جوان الجزایری و همسرش که نکات لازم جهت سفر به شام را برایم گفته بودند گذرنامه‌های سوری از قبل جعل و آماده شده بود که از طریق گذرگاه تل ابیض رد شدند؛ جایی که سازمان بر قسمت سوری آن تسلط داشت. سوار خودروی راننده‌ای سوری شدیم و یک ماشین هم از جلو راه را به ما نشان می‌داد. نیم ساعتی در جاده های خاکی رفتیم تا به منطقه مرزی رسیدیم. دو قاچاق‌بر ترکیه‌ای منتظرمان بودند. به سختی چند کلمه عربی با لهجه ترکی گفتند تا ما را برای رد شدن از مرز راهنمایی کنند. از لحظه‌ای که پا به فرودگاه آتاترک گذاشتم تا زمانی که به اورفا در مرز شام رسیدیم هیچ هزینه ای پرداخت نکردم و همه چیز از پیش هماهنگ شده بود، زیرا ما تایید شده بودیم. در توضیح این موضوع باید بگویم که سنتی قدیمی تحت عنوان «تایید» وجود دارد. در این رسم مهاجر  طبق سنتی مربوط به زمان "ابو مصعب الرزاقی" در دولت خلافت عراق باید توسط شخصی دیگر در سازمان «تایید» می شد. این یک شرط خاص برای پذیرش اعضا و میهمانان تازه بود.

در دولت البغدادی اما روند کار اینگونه نیست. در زمان ابوبکر هر جوانی بدون اجرای سنت «تایید» هم می توانست از طریق اینترنت با حساب‌های کاربری تروریست‌ها تماس برقرار کند.

به هر حال این روال قطعا برای کسانی که بدون هماهنگی سازمان راهی سرزمین خلافت می‌شدند بسیار متفاوت بود. قطعا یک نفر از قبل هماهنگی‌های لازم جهت ورود مهاجر تازه‌وارد را انجام می‌داد که آن شخص تاییدکننده نیز باید سابقه حضور در میدان نبرد را می‌داشت. به این صورت سرسپردگی افراد را ضمانت می‌کردند اگر نه شما چه می‌دانید که  از شخص بدون تایید چگونه استقبال و تحقیق می‌کردند!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که منویات مقام معظم رهبری در امر «جهش تولید با مشارکت مردم» را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تاسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی سنتی مکمل ابلاغ کردیم.

وی بیان کرد: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تایید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تایید در اداره کل فراورده‌های سنتی مکمل طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضا تا حدود شش ماه بطول می‌انجامید

 رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی سنتی مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد