Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:20:28 GMT

منطقه آزادی که لقب بازوی کمکی اقتصاد کشور گرفته

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۷۰۲۰

منطقه آزادی که لقب بازوی کمکی اقتصاد کشور گرفته

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: صادرات و جذب گردشگر راه برون‌رفت از چالشهای اقتصادی مناطق آزاد است.

به گزارش ایسنا، مرتضی بانک در نخستین روز از سفر به منطقه آزاد ماکو در جلسه تکریم و معارفه اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو با تاکید بر تاثیر نوسانات ارزی برای دولت و مردم، افزود: تمرکز روی توسعه صادرات و جذب گردشگر تنها راه‌حل عبور از چالش‌های موجود اقتصادی در مناطق آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک، جذب سرمایه‌گذار و گردشگر را مهمترین رسالت مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد را باید غنیمت شمرد چرا که بسترها باید برای جذب سرمایه‌گذار  فراهم شده و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری این حوزه مهم نیز در اولویت قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور از اهتمام دولت برای رفع موانع فعالیت های صنعتی و تولیدی خبر داد و تصریح کرد: قبول داریم که مشکلاتی در حوزه تولید و اقتصاد وجود دارد ولی با درایت و تبدیل تهدیدات به فرصت می‌توان به مشکلات فائق آمد. منطقه آزاد ماکو یکی از مهمترین مراکز ترانزیتی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود، گفت: این منطقه یکی از شاهراه‌ها و شریانهای حیاتی اقتصاد و تجارت ایران است و لقب بازوی کمکی اقتصاد کشور را حمل می‌کند.

بانک افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه در ترانزیت و بحث لجستیک، احداث پارک یا شهرک لجستیک در برنامه های توسعه‌ای سازمان قرار گیرد.

وی، تسهیل تردد و ترانزیت در این منطقه را پراهمیت خواند و اظهارکرد: اقدامات زیرساختی خوبی در گذشته و در دولت تدبیر و امید انجام شده است که باید تمام پروژه های نیمه تمام تا ۶ ماهه اول سال ۹۸ به اتمام برسد.

بانک، اهداف راهبردی و چشم انداز تبیین شده برای چند سال آینده در سازمان منطقه آزاد ماکو را توسعه بخش و هوشمندانه خواند و افزود: برنامه محوری و حرکت توسعه‌ای  بر روی اصول با استفاده از دانش بومی می‌تواند نتایج به مراتب مطلوبتر را داشته باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، راه اندازی پنجره واحد خدماتی، تقویت استارتاپ‌ها و استفاده از خدمات الکترونیکی نوین را یک اقدام زیرساختی خواند و گفت: دسترسی یکسان سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی از خدمات الکترونیکی، کاهش موانع و بروکراسی اداری و تسهیل در تجارت از جمله مزایای اجرای این طرح بود.

بانک با تاکید بر اینکه باید منابع جدیدی را برای درآمدزایی در مناطق آزاد تعریف کنیم گفت: تکیه بر درآمد زایی از عوارض گمرکی برای منطقه آزاد اصلا درست نیست و هیأت مدیره جدید باید بدنبال تامین منابع جدید برای افزایش درآمد و اتمام پروژه های عمرانی باشد.

مشاور رئیس جمهور، روحانی به آذربایجان غربی را منشاء خیر برای توسعه استان برشمرد و گفت: این سفر گام بزرگی برای پیشرفت مناطق محروم و کم برخوردار آذربایجان غربی است.

وی افتتاح پروژه های عمرانی بخصوص فرودگاه ماکو، نیروگاه و چند پروژه دیگر در منطقه آزاد ماکو را حاصل تلاش دولت در پاسخ به مطالبات مردم یاد کرد.

به گزارش ایسنا، "رستم آقازاده قولکی" به عنوان عضو غیرموظف هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو به مدت سه سال جایگزین "ارسلان ازهاری" شد و"میرعلی سیدی" به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو به مدت سه سال جایگزین "قربانعلی سعادت" شد و "سیدرضا حسینی" به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو به مدت سه سال جایگزین "کامیار بیات" شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آزاد منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور

قنبرپور رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در جلسه کارگروه تاد ( توسعه اقتصاد دیجیتال استان سمنان) از ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری برای مشترکان خانگی و کسب و کار‌ها خبرداد و گفت: ازاین رقم تاکنون هفت میلیون پورت اجرایی شده و ۷۰۰ هزار دسترسی نیز برقرار شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسد.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: تاکنون برای طرح فیبر نوری کشور FTTX (ساختار‌های انتقال سیگنال توسط فیبرنوری) نه اپراتور فعال شده است که در نتیجه اجرای طرح سرعت ارتباط تا هزار مگابایت خواهد رسید.

رئیس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: طبق برنامه هفتم توسعه سهم اقتصاد کشور از اقتصاد دیجیتال باید ۱۵ درصد افزایش یابد و بهمین علت این پارک با برنامه‌های متنوع همچون توسعه انسانی اقتصاد دیجیتال و افزایش زیرساخت‌ها و پارک‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات درصدد تحقق این امر است.

اکبر قنبر پور راه اندازی و سرعت بخشی به فعالیت پارک فناوری اقتصاد دیجیتال در استان سمنان برای استقرار واحد‌های فناور دانشگاه سمنان و با بهره گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ازجمله اقدامات اجراشده برشمرد

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از اجرای مرحله جدید برنامه گرنت رشد (gerante) در کشور توسط پارک فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) هم خبرداد و گفت: فراخوان این برنامه در خرداد ماه امسال اعلام می‌شود و انتظار می‌رود استان سمنان در این خصوص مشارکت فعالی داشته باشد.

رئیس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات در باره گرنت فاوا گفت: بسیاری ایده هادر مرحله‌ای هستتند که علاوه بر منابع مالی صاحبان ایده و اطرافیان به منابع دولتی و بازاریابی نیز نیاز دارند وبا در نظر گیری سرعت ورود به بازار حمایت می‌شوند.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از مصوبه هیئت وزیران در خصوص بخشش مالیاتی کسب و کار‌های فعال در پلتفرم‌های داخلی و خارجی که در پلتفرم‌های داخلی نیز فعال شوند خبر داد.

در پانزدهمین جلسه کارگروه تاد /(توسعه اقتصاد دیجیتال استان سمنان ) صادقی معاون اقتصادی استاندار هم گفت: اخیرا استان سمنان به عنوان یکی از استان‌های برترکشور در انتخاب زنجیره ارزش راهبردی معرفی شده بخصوص در بخش اقتصاد دیجیتال و خودرو که به کمک توسعه FTTX (ساختار‌های انتقال سیگنال توسط فیبرنوری) زنجیره ارزش راهبردی اقتصاد دیجیتال استان تکمیل میشود

صادقی با اشاره به به تکمیل زیرساخت‌ها و ساختمان پارک فاوا در سمنان از چند سال پیش تاکنون افزود: این پارک درمرحله بررسی و مرحله داوری برای بهره برداری است و به دستور رییس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات از امروز یکی از سوله‌ها قابل بهره برداریست و سوله دوم و سوم هم با کمک شتاب دهنده‌ها از هفته آینده وارد چرخه واگذری به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان می‌شود و پیش بینی می‌شود تابستان امسال پارک فاوای سمنان کاملا بهره‌برداری شود.

در این جلسه مسئولان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و استان سمنان وفعالان اقتصاد دیجیتال استان مطالبی را در خصوص ضرورت افزایش زیرساخت‌ها مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • سمیعی با تیپ مدیرعاملی در آزادی (عکس)
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است