Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حسن تلیکانی، عضو هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به مسئولیت اجتماعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک در بین تمام بانک‌های کشور بر اساس وظایف طراحی‌شده در حوزه بانکداری خرد مشغول انجام وظیفه است و با تمام اقشار جامعه سرکار دارد. اگر در این شبکه بانکی ۳۵ بانک و موسسه در حال فعالیت هستند، بیش از ۹۹ درصد این بانک‌ها وظایفشان بانکداری تخصصی و تجاری است و با طبقه خاصی از جامعه کار می‌کنند که همان طبقات نیز نیاز به بانکداری خرد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین مسیر تمام اقشار جامعه در بانکداری قرض‌الحسنه است.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تمام بخش‌ها ازجمله بهداشت، سلامت، کارآفرینی و کمک به افراد بی‌بضاعت فعال بوده و تمام تلاش ما این است که در آینده این بانک به جایگاه d برسد که هر فردd که نیاز به ۱۰ میلیون تومان وام داشت بدون هیچ مشکل d بتواند از تسهیلات بانک استفاده کند و معنا d واقع d قرض‌الحسنه نیز همین امر است.

حسن تلیکانی تصریح کرد: مسئولیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بسیار سنگین بوده و حتی این بانک کمک‌های بلاعوضی را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نظیر آزادی زندانیان نیازمند و کمک به ساخت مدرسه را نیز انجام داده است.

عضو هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره هدف از طراحی «طرح همیاران مهر» اظهارداشت: «طرح همیاران مهر» به علت مسئولیت اجتماعی طراحی و اجرا شد، به فکر آن بودیم که فرهنگ حسنه وقف را در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نهادینه کنیم، مردم به جای اینکه مالی را وقف کنند پول خود را به عنوان صدقه جاریه در اختیار بانک قرار می‌دهند تا این پول پشتوانه مالی برای بانک برای دادن تسهیلات به افراد نیازمند باشد و بتوانیم مسئولیت اجتماعی خود را به درستی ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای رعایت مسائل شرعی بانکداری، عقد هبه در مقام صلح را اجرایی کردیم و این طرح آینده خوبی در میان مردم دارد، در بخش اول کارمندان پیش‌قدم شدند و هر همکار با حداقل ۲۰ هزار تومان در این طرح شرکت کرده و منابع خوبی از این راه جمع‌آوری شد.

حسن تلیکانی ادامه داد: این طرح حوزه‌های خوبی را بعد از اجرا جلوی چشمان ما گشود و درخواست بنده از همکاران این بوده که طرح را با فرمت واقعی آن تبلیغ کنند تا بتوانند بازخورد مناسبی از آن بگیرند.

وی با اشاره به زمینه‌ها و کاربردهای این طرح گفت: تنها یکی از حوزه‌های این طرح برای وقف هزینه‌های ختم درگذشتگان است، حوزه‌های دیگر هزینه بخشی از نذورات ماه محرم و ماه رمضان، شرکت خانوادگی در این طرح به‌عنوان‌مثال یک فردی بعد از چند سال از فوت پدر و مادر می‌خواهد برای پدر یا مادر خود صدقه‌ای جاریه ایجاد کند می‌تواند با وقف پولی در این طرح سهیم شده و آن را به روح پدر خود هدیه کند.

عضو هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه گفت: خوبی این طرح است که افراد هر میزانی که می‌توانند پول وقف می‌کنند. به‌عنوان‌مثال شاید وقف مدرسه یا بیمارستان برای فردی ممکن نباشد اما همین فرد بتواند با وقف ۵ تا ۱۰ میلیون تومان کار خیری را انجام داده و سفره آخرت خود یا نزدیکانش را پر کند.

وی افزود: برخی افراد هستند که به محل و شهر زندگی خود علاقه دارند این افراد می‌توانند برای محل یا شهر خود پول جمع کرده و در آن محل خرج کنند، این طرح را می‌تواند به مراحل بسیاری تسری داد. وقتی انسانی مانند داور پناه ۴۰۰ مدرسه ایجاد می‌کند، انسان‌هایی مانند او نیز هستند که بخواهند کار خیر انجام دهند و سپرده‌های کم مردم قطره‌هایی هستند که می‌تواند به دریایی تبدیل شود و این دریا توانایی حل مشکلات جامعه را دارد.

تلیکانی در رابطه با گام‌های موثر برداشته‌شده برای ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور اظهارداشت: یکی از مشکلات شبکه بانکی با دستگاه‌ها این است که شبکه بانکی توانایی پاسخگویی برای دادن تسهیلات به مردم را ندارد، برخی استانداران هر روز به بانک‌ها برای تقاضای وام مراجعه می‌کنند که ظرفیت بانک‌ها محدود بوده و توانایی پاسخگویی به این میزان از تقاضای وام را ندارند. استانداران، ائمه‌جمعه و تمام افراد و نهادهای تاثیرگذار یک استان می‌توانند افراد ثروتمندی که قصد کار خیر دارند را شناسایی و آنان را برای ایجاد سپرده در طرح همکاران مهر ترغیب کرده و از این محل با وام دادن به افراد نیازمند مشکل بسیاری از افراد حل شود و دیگر نیاز به خواهش از دیگر بانک‌ها برای دادن وام نداشته باشد.

وی با اشاره به افق‌های روشن طرح همیاران مهر اظهارداشت: آینده طرح می‌تواند به جایی برسد که هیچ نیاز برای اعطای وام به افراد نیازمند بدون پاسخ نماند، این طرح یک طرح بالقوه ارزشمند و بزرگ برای بانک بوده که تمام کارکنان، هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بسیج شده‌اند تا ظرفیت آن را بالفعل کنند.

عضو هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح‌کرد: از تمام همکاران خواهش می‌کنم با تمام وجود برای تبلیغ این طرح تلاش کنند. با یک زبان عاشق ایرانی اسلامی باید برای این طرح تلاش کنیم، تبلیغ این طرح واقعا سخت بوده ولی اگر به اجرا رسید نتیجه غیرانتظاری برای همه خواهد داشت.

انتهای پیام

true برچسب ها : بانک بانک قرض الحسنه مهر ایران true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بانک بانک قرض الحسنه مهر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجاتی: همیشه باید سود تیم ملی در نظر گرفته شود

مربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: من از نتایج فصل گذشته تیم ملی خجالت می‌کشم و امیدوارم وضعیت آشفته این تیم به زودی به آرامش و موفقیت تبدیل شود. - اخبار ورزشی -

حسین نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد حضور در کادر فنی تیم والیبال جوانان ایران اظهار داشت: از گذشته ارتباط خوبی با رضا مومنی‌مقدم (سرمربی تیم جوانان و تیم صنعتگران) داشتم و از طرفی اسکلت تیم والیبال صنعتگران که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده از بازیکنان تیم جوانان ایران تشکیل شده است. همکاری ما در دو تیم جوانان و صنعتگران، توفیقی بود که نصیب من شد. مسئولان تیم صنعتگران نیز در کنار علاقه به والیبال، جوانگرایی را در برنامه خود دارند.

یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد

مربی تیم جوانان ایران در مورد تیم ملی بزرگسالان و مسابقات سخت پیش روی این تیم گفت: من شناختی از سرمربی برزیلی تیم ملی ندارم ولی انتخاب پیمان اکبری به عنوان کمک اول، کار بسیار درست و به جایی بود. او از ملی‌پوشان رده‌بالای ایران بوده که سطح فنی بالایی داشته است. اکبری همچنین با مربیان مختلف کار کرده و سابقه حضور در تیم ملی را هم دارد. بعد از این که اعتماد به مربی ایرانی پس از نتایج فصل گذشته از بین رفت، حضور اکبری را می‌توان به فال نیک گرفت.

حسین نجاتی در مورد انصراف برخی ملی‌پوشان از جمله سید محمد موسوی برای حضور در تیم ملی تصریح کرد: همیشه باید سود تیم ملی در نظر گرفته شود. اگر تیم ملی به بازیکنی نیاز دارد، او باید بیاید و اگر نیاز به بازیکنی نیست، باید اردو را ترک کند. من از نتایج فصل گذشته تیم ملی خجالت می‌کشم چون به عنوان یک والیبالی، مورد بازخواست مردم قرار می‌گیرم. امیدوارم وضعیت آشفته تیم ملی به زودی به آرامش و موفقیت تبدیل شود.

او در مورد ریاست میلاد تقوی بر فدراسیون والیبال گفت: تقوی، سال‌ها سابقه مدیریت در کنار داورزنی را دارد. او تعامل خوبی در خانواده والیبال، بین ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و ... ایجاد کرده است. حضور امیر منظمی به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده والیبال به عنوان دبیر فدراسیون نیز، می‌تواند نقطه قوت دیگری برای این فدراسیون باشد. همه خانواده والیبال باید تلاش کنند تا گسستگی ایجاد شده در جامعه والیبال را از بین ببرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • مد خوب، مد بد!
  • نجاتی: همیشه باید سود تیم ملی در نظر گرفته شود
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت