Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: هشت هزار باشگاه با ۵۰۰ هزار عضو؛ طرح های فصلی و پرداخت یارانی، کتابخانه های سیار در مناطق تهران و افتتاح غرفه حقوق شهروندی در نمایشگاه کتاب و توزیع پنج هزار بروشور از اقدامات دولت در ترویج کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، علی اصغر کاراندیش مروستی امروز (۳ آذر) در افتتاحیه هفدمین نمایشگاه کتاب فارس در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی با اشاره به لزوم توجه به حوزه فرهنگ و کم کاری در این حوزه، اظهار کرد: اگر کشوری توسعه فرهنگی پیدا نکند در حوزه های سیاسی و اجتماعی نمی تواند توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



  معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تحقیق و پژوهش فقط با مطالعه می تواند انجام شود، بنابراین از نمایندگان تقاضا دارم در تخصیص بودجه فرهنگی اهتمام بخشند.  
کاراندیش با اشاره به برگزاری ۳۷۳ نمایشگاه استانی و تأثیرات این نماشگاه ها در ارتقای فرهنگ، خاطرنشان کرد: حمایت از ناشران و در دسترس قرار دادن کتاب ها برای مردم از اهداف نمایشگاه است.  
معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: تمرکز زدایی در برنامه ریزی و اجرا، تفکیک زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی، انتخاب پایتخت کتاب ایران، تقدیر از گروه های برگزیده در ترویج کتابخوانی، انتخاب روستاهای برگزیده کتابخوانی، جام باشگاه های کتابخوانی که تاکنون هشت هزار باشگاه با ۵۰۰ هزار عضو؛ طرح های فصلی و پرداخت یارانی، مسابقات کتابخوانی، کتابخانه های سیار در مناطق تهران و افتتاح غرفه حقوق شهروندی در نمایشگاه کتاب و توزیع پنج هزار بروشور از اقدامات دولت در ترویج کتابخوانی است.
      وی خبر داد: در سال آینده جایزه کتاب سال در حقوق شهروندی در نمایشگاه های کتاب برگزار شود.      

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت حسن روحانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ارومیه شبستان یزد آذربایجان غربی مشهد کنفرانس وحدت اسلامی مقام معظم رهبری اردبیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح سه‌شنبه در شورای اقامه نماز ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر به تاکید ائمه بر اقامه نماز اول وقت اشاره و اظهار کرد: اقامه نماز، موجبات افزایش وجدان‌کاری و تعهد سازمانی را فراهم آورده و در نهایت منجر به ارتقا بهره‌وری در سازمان‌ها و ادارات می‌شود.

وی بر تقویت امکانات و تسهیلات لازم برای اقامه نماز در گمرکات استان تاکید کرد و گفت: گمرک همواره توجه ویژه ای به اقامه نماز داشته و خوشبختانه گمرک بوشهر و گمرکات استان از امکانات مناسبی در این بخش برخوردار هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر نیز بر لزوم تلاش بیشتر برای ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ نماز در سطح ادارات و در سطح جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حجت‌الاسلام عباس خشنود به وضعیت اقامه نماز در ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته وضعیت اقامه نماز در دستگاههای اقتصادی استان از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به سایر دستگاه ها در بخش های مختلف برخوردار است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های ادارات در خصوص برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز بر ضرورت اجرایی شدن مواد این تفاهم‌نامه‌ها تأکید کرد.

کد خبر 6093039

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده