Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: کمبود اعتبار مختص فدراسیون تیراندازی نیست و همه بخش ها و فدراسیون ها با این مشکل مواجه هستند؛ بنابراین لغو برخی اعزام های تیم ملی به دلیل کمی اعتبارات چیز عجیبی نیست.

«رضا ملک محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ناکافی بودن اعتبارات یک فدراسیون اعم از منابع مالی تخصیص یافته از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تا حامیان مالی و دیگر مسائل، مانع از اجرای برنامه های جامع فدراسیون تیراندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ما نمی توانیم با وزارت ورزش و جوانان بجنگیم، افزود: البته ما قدردان حمایت مالی بیشتر وزارت ورزش از رشته تیراندازی نسبت به برخی رشته های ورزشی هستیم اما تیراندازی به اعتبار بیشتری نیاز دارد تا ورزشکاران این رشته بتوانند در کنار امکان استفاده از بهترین سلاح ها و مهمات، به طور منظم در اردوها و مسابقات شرکت کرده و به طور عادلانه در میادین آسیایی و جهانی رقابت کنند.
دبیر فدراسیون به توزیع بیش از 140 مدال تیراندازی در بازیهای المپیک اشاره کرد و یادآور شد: تیراندازی جزو سه رشته پرمدال المپیک و بازی های آسیایی است ضمن اینکه ایران برای شرکت در بخش زنان و مردان این رشته شانس برابری با سایر کشورها دارد بنابراین هر قدر که در این رشته سرمایه گذاری شود احتمال کسب مدال نیز بیشتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: رشته دوومیدانی جزو رشته های پر مدال است اما هزینه های آماده سازی تیم ملی در مواد مختلف این رشته قابل مقایسه با تیراندازی نیست زیرا یک نیزه، مانع، وزنه و یا سایر اقلام ورزشی آن بارها و بارها قابلیت استفاده دارند اما همانطور که همه می دانند فشنگ و ساچمه یک بار مصرف است و باید هزینه زیادی برای تهیه هر یک از آنها پرداخت کرد.
به گفته ملک محمدی، قیمت یک تپانچه ورزشی از 30 میلیون تومان و قیمت هر تفنگ ورزشی از 45 میلیون تومان آغاز می شود و مهم تر از همه اینکه ما در ایران تکنولوژی تولید این اقلام ورزشی را نداریم و باید همه آنها را از سایر کشورها تامین کنیم.
این مسئول ورزشی افزود: حتی تعمیر تجهیزات از جمله سلاح ها و سیبل های الکترونیکی به دلیل نبود قطعات آن در داخل برای ما امکانپذیر نیست و تامین آنان در شرایطی که کشور با تحریم های غیر منصفانه مواجه است بسیار سخت و پرهزینه است.
دبیر فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: قطعا مدیران ورزشی کشور خود به این مساله واقف هستند و در صورتی که سرمایه گذاری خوبی انجام شود حتی می توان در مورد تعداد مدال ها هم پیش بینی دقیق تری انجام داد تا موجبات شادی مردم فراهم شود.

** کادر فنی تیم ملی تفنگ مشخص شده است
ملک محمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فدراسیون برای جذب مربی خارجی در بخش تفنگ برنامه خاصی ندارد، گفت: کادر مربیگری تیم تپانچه از پیش مشخص شده بود و طی چند روز گذشته هم کادر فنی تیم تفنگ با مسئولیت ابراهیم اینانلو مشخص شده است.
وی ادامه داد: ما مربیان خوبی در کشور داریم که برخی ها در سطح بسیار بالایی با کشورهای دیگر همکاری می کنند اما توان ما در حد امضای قراردادهای بالا با آنان نیست زیرا همانطور که گفتم اعتبار کافی نداریم. اما خوشبختانه در حال حاضر با کادر فنی تیم ملی تفنگ به تفاهم رسیده ایم و تمرینات این تیم از 10 آذر ماه آغاز می شود.
دبیر فدراسیون تیراندازی همچنین خاطر نشان کرد که اردوی تیم تپانچه از پنجم آذر ماه شروع شده و اردوی این تیم و تیم ملی تفنگ تا اعزام به مسابقات جام جهانی تیراندازی در هند به طور مستمر ادامه خواهد یافت.
وی در خصوص اینکه با توجه به استمرار اردوها آیا حقوقی به ملی پوشان پرداخت می شود یا خیر، ادامه داد: در صورتی که بتوانیم اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم قطعا فدراسیون حقوقی به تیراندازان پرداخت می کند اما اگر موفق به تامین اعتبار نشویم از پرداخت حقوق به آنان معذوریم.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر تیراندازان ما با توجه به پتانسیل بالایشان در آستانه کسب سهمیه و مدال هستند و حمایت به موقع و کافی می تواند موجب آمادگی و موفقیت در المپیک و ارتقا جایگاه ایران در جهان شود.
ملک محمدی تاکید کرد: تکنولوژی تولید فشنگ و تجهیزات تیراندازی و تامین هر یک از این اقلام بسیار پرهزینه است و کسی نمی تواند ادعا کند که از این موضوع بی اطلاع است. بنابر این اعتبار کافی می تواند ما را در میادین بین المللی و جهانی به مدال های رنگارنگ نزدیک تر کند.
ورزشی **1828**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش تيراندازي دبير فدراسيون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، فینال مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه آقایان جمعه، ۷ اردیبهشت در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در پایان نفرات برتر در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان معرفی شدند.   نتایج نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان به شرح زیر است: ۱- امیر جوهری‌خو از تهران ۲- حسین ظفرجعفرزاده از خراسان رضوی ۳- سیداحمد میرجهانبخش موسوی از البرز   مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب رئیس بانوان، علی کلاتی سرمربی تپانچه جوانان و نوجوانان، علی گداری سرپرست برگزاری مسابقات، یاسر خلیل‌نژاد سرپرست کمیته آموزش، محمد مهدیان انفورماتیک، علی گل‌محمدی مسئول کمیته سلاح و مهمات، علی کاظمی، مسعود کلهری، محمود افضلی، حمید هدایتی، امین حق‌نیا و سیده شیما محمدی اعضای تیم داوری در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی