Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سهیلا شیخی شامگاه پنج شنبه در آیین اختتامیه اولین مهرواره بوکه بارانه که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: آیین ها و سنت های فرهنگی از نسل گذشته به نسب جدید منتقل و اندک اندک به فراموشی سپرده شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان عنوان کرد: پس از فراموشی این آیین ها به فکر راه اندازی برنامه ای به جهت احیاء آنها بوده و اولین مهرواره بوکه بارانه را تدارک دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخاب نام مهرواره به جهت غیر رقابتی بودن جشنواره است و بوکه بارانه نیز یکی از آیین هایی است که در تمامی استان ها با نام های مختلف وجود دارد.

شیخی گفت: نمایش های سنتی و آیینی، شادپیمایی عروسک های غول پیکر، آوا های محلی و نمایشگاه عروسک های آیینی که به نمایشی تبدیل شده است از برنامه های این مهرواره بود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اظهار داشت: هدف اصلی اجرای این برنامه پرداختن به میراث گران قدر ملی و ترغیب جوانان به فرهنگ سنتی و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان بوده است.

وی افزود: این جشنواره با حضور هفت استان کردستان، قم، ایلام، لرستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان به مدت دو روز در سنندج برگزار شد.

شیخی گفت: با توجه به استقبالی که از این جشنواره شده است به مردم سنندج قول خواهیم داد که دوره های آتی این جشنواره نیز برگزار شود.

کد خبر 4471756

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج عروسک بومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه کارگروه فرهنگی گردشگری و میراث فرهنگی به ریاست فرماندار اشنویه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه و دیگر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه  داریوش حیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، در مورد توسعه گردشگری پایدار راهکارهایی را ارائه و ایجاد گردشگری ارزان را یکی از راه های تقویت گردشگری پایدار دانستند.

براساس این گزارش : موضوعات مولفه های فرهنگ عامه اعم از مهارت های فرهنگی و هنری مردمان روستاها و عشایر در قالب تهیه و ساخت ابزارآلات سنتی و فرهنگی ، مهارت تهیه لبنیات سنتی ،بافندگی و صنایع دستی و بازی های بومی و محلی ، گفتمان دورهمی چیستان های کهن ادبیات عامه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                      

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه های آیین گل غلتان در دامغان
  • مردم این شهر امروز پنجاه بِدَر را جشن گرفتند/ جشنی که مدارس را هم تعطیل می‌کند!
  • آغوش باز باغستان سنتی قزوین برای آیین «پنجاه‌به‌در»
  • این مراسم به لطافت برگ گل برای نوزادان برگزار می‌شود| از آیین گل غلتان چه می‌دانید؟
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود