Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نام کارت سوخت از روش‌های متفاوت از جمله رویداد‌های مهم در حوزه انرژی در روز‌های جاری است که گستردگی فراوانی را شامل می‌شود.

وزارت نفت با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این اقدام چندین روش تعریف و ارائه کرده اند تا متقاضیان با توجه به دسترسی خود یکی از این روش‌ها را انتخاب و پروسه ثبت نام را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدایی‌ترین روش که از سال‌ها پیش نیز تعریف شده بود متقاضیان با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت و دریافت مجدد آن به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه می‌کنند که بنا بر روال اداری آن پست این کارت‌ها را در حدود یک هفته پس از ثبت نام به درب منازل تحویل می‌دهد.

پس از آن روش اتصال کارت بانکی به کارت سوخت مطرح شد که برای آن روش‌های سامانه دولت همراه از طریق سایت این سامانه و یا دانلود اپلیکیشن آن تدوین شد که برای ثبت نام از این روش باید شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه باشد تا با درج کد ملی و تاریخ تولد مالک، اطلاعات شناسنامه‌ای به صورت خودکار نمایش داده شود و پس از آن صاحبان خودرو اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه یا شماره VIN را درج کنند و با انتخاب کارت بانکی عضو شتاب پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت‌نام به اطلاع متقاضیان خواهد رسید که این مرحله پایانی ثبت نام خواهد بود.

در این مرحله بود که هشدار‌هایی نسبت به انتشار نسخه‌های جعلی برای ثبت نام کارت سوخت داده شد که این اپلیکیشن‌ها امکان آلوده‌سازی تلفن همراه کاربر و انواع سوءاستفاده از اطلاعات وی را دارند به همین خاطر از متقاضیان ثبت نام درخواست شد اپلیکیشن‌های مربوطه را تنها از درگاه ملی خدمات دولت همراه به نشانی https://www.mob.gov.ir دریافت و نصب نمایند.

بنا بر اعلام مسئولین این حوزه شهروندان پس از ثبت نام با مراجعه به اپلیکیشن دولت همراه می‌توانند کارت بانکی دیگری را جایگزین قبلی کنند یا حتی ثبت نام خود را حذف کنند.

در ادامه این مسیر، استفاده از کد دستوری #۴* نیز به روش‌های پیشین اضافه شد تا عملیات ثبت نام هر چه سریع‌تر برای طیف گسترده‌ای از افراد که دارای گوشی تلفن همراه معمولی یا هوشمند هستند، صورت گیرد.

طبق اعلام امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری و اطلاعات تا کنون بیش از ۵۲ هزار نفر کارت بانکی خود را جایگزین کارت سوخت کرده اند و بیشترین استقبال از روش کد دستوری #۴* و کمترین استقبال از اپلیکیشن دولت همراه صورت گرفته است.

گفتنی است از میان متقاضیان تنها یک سوم افراد با اطلاعات کامل برای ثبت نام به یکی از روش‌های غیر حضوری مراجعه کرده اند که این مسئله لزوم حضور بر اساس جدول زمان بندی شده و فراهم سازی اطلاعات لازم را می‌طلبد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انرژی نفت وزارت ارتباطات و فناوری دولت شماره تلفن تولد خودرو وسیله نقلیه تلفن همراه تلفن جدول کارت سوخت کارت های بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار گودرزی گفت: فروردین‌ماه امسال، زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت؛ در مترو قصد داشتم بلیط بخرم که مرد میانسالی نزد من آمد و با چرب زبانی کارتم را برای کمک کردن در پرداخت گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شدم که وی یک کارت بانکی دیگر در اختیارم گذاشته است. 

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی سرقت کرده است. 

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. 

سردار گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم سرقت از کارت بانکی مال باخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم، برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرای تهران و پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند

دیگر خبرها

  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان