Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مجید لاهوتی مدیرعامل شرکت آبین گستر گرمسار گفت: فیلتراسیون آبیاری نوین در گرمسار در قالب یک طرح دانش بنیان، دستگاه‌های فیلتر ۳ مرحله‌ای آب کشاورزی، برای جلوگیری از مسدود شدن لوله‌ها و قطره چکان‌های آبیاری تحت فشار تولید می‌کند.

وی افزود: انتقال مستقیم آب از چاه، رودخانه، نهر‌ها و استخر‌ها همواره کشاورزان را با مشکل گرفتگی و قطع جریان آب در باغات و مزارع بدلیل وجود گل و لای، اجسام و ذرات معلق در آب و جلبک‌ها مواجه می‌کرد که برای رفع این مشکل قبل از ورود آب به لوله‌های آبیاری، اتاقک و سامانه فیلتراسیون بکارگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید لاهوتی اظهار داشت: فیلتر‌های قیفی، شنی و توری طراحی شده در این سامانه جدید فیلتراسیون، آب را در حد میکرون پالایش کرده و امکان بهره برداری صحیح از آب در کشاورزی را با صرفه جویی ۸۵ درصدی و راندمان تولید دو برابر فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: ابتکار جدید در این سامانه برای تغذیه صحیح و به موقع زمین و بذر و گیاه است که تانک‌های ویژه کود مایع نیز در همین سامانه یکپارچه تعبیه شده است که کود را بر اساس تنظیمات کاربر به موقع و به اندازه و فقط در حوزه ریشه گیاه به خاک منتقل می‌کند.

مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: محصولات شرکت آبین گستر گرمسار هم اکنون علاوه بر استان سمنان در استان‌های تهران، گلستان و مازندران نصب و با رضایت مشتریان به کارگیری شده است و حدود یک ماه پیش نیز بزرگترین مجموعه فیلتراسیون آب کشاورزی کشور با ظرفیت ۱۴۰ لیتر برثانیه از تولیدات همین واحد صنعتی، در استان زنجان با حضور مسئولان کشوری با موفقیت به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ م

صرفه جویی ۸۵ درصدی راندمان تولید با یکپارچه سازی سیستم آبیاری نوین در گرمسار        

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
سید مرتضی میرزایی مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت:که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالا سرقت باطری توسط این نرم افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
او افزود:ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با رد یابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌ شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت:ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلو گیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم افزار متصل شوند.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین