Web Analytics Made Easy - Statcounter

لذت پرواز در آسمان تهران/رواج خالکوبی در سنین پایین/ برگزاری مراسم بزرگداشت معمار موزه آبگینه / مناسب‌سازی تردد معلولان در شهر/ قانون اشتغال معلولین را در شهرداری اجرایی می کنیم و ... از جمله اخبار برگزیده اجتماعی در ۱۲ آذر ۹۷ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، لذت پرواز در آسمان تهران؛ روزهای پایانی هفته فرصتی است که زمانی را برای انجام علاقه مندی ها و کارهای عقب افتاده اختصاص دهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، روزهای پنجشنبه و جمعه برای شهروندان ساکن در کلانشهرها، طلایی تر و ارزشمندتر به نظر می رسد چراکه می توانند به دور از هیاهوی زندگی صنعتی به علایق خود بپردازند. برخی سفر به شهرهای شمالی را بر می گزینند، برخی به دامن طبیعت می روند و مناطق بکر و طبیعی اطراف شهر را انتخاب می کنند و عده ای نیز به دنبال ماجراجویی و تجربه لحظات هیجان انگیز و فرح بخش هستند.

 

ماجراجویی را می توان گاه روی زمین و لابلای جنگل های انبوه هیرکانی یا میان تله- پرتگاه های رشته کوه البرز، گاه روی دریای خزر و خلیج نیلگون فارس و زمانی نیز در آسمان آبی تهران تجربه کرد.

 

ورزش پاراگلایدینگ یک تفریح جذاب، هیجان انگیز و ماجراجویانه است. در پاراگلایدر یا چتربال، خلبان با در دست داشتن چتر و نصب متعلقات آن، به آرامی از سطح شیبدار به سمت پایین شروع به دویدن می کند و پس از جداشدن از سطح زمین به آرامی در آسمان به پرواز در می آید.

آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور افزایش می یابد

«حامد فنایی» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور طی سه روز آینده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امروز در برخی استان های سواحل دریای خزر و استان اردبیل، هوای ابری و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از امروز ( دوشنبه 12 آذر) تا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار است که به دلیل این پایداری هوا، غلظت آلاینده ها در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش یافته و کیفیت هوا کاهش می یابد.

 

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز سه شنبه به کشور، خاطرنشان کرد: از اواخر وقت سه شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، تا ظهر چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده آغاز می شود و از بعدازظهر چهارشنبه، بارندگی با شدت بیشتری در اکثر مناطق نیمه غربی کشور رخ می دهد.

قانون اشتغال معلولین را در شهرداری اجرایی می کنیم

«ولی الله شجاع پوریان» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، اداره کل سلامت درخصوص بهبود کیفیت زندگی افراد کم توان، تلاش های بسیار زیادی با حمایت کانون ها و ثمن های فعال در حوزه معلولان داشته است.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: همزمان با روز جهانی معلولان یعنی روز دوشنبه ( ۱۲ آذر) جشن بزرگ ازدواج ۱۳۵ زوج معلول در برج میلاد برگزار می کنیم.

مراسم بزرگداشت معمار موزه آبگینه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،  «امید شیوا» امروز ( دوشنبه ۱۲ آذر) در نشست خبری همایش بزرگداشت هانس‌هولاین طراح موزه آبگینه که در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برگزار شد، گفت: این همایش

۱۹ آذر ماه در موزه آبگینه و سفالینه ایران برگزار می‌شود.

مدیر موزه آبگینه و سفالینه ایران افزود: این مراسم با هدف بزرگداشت معمار و طراح موزه آبگینه و سفالینه ایران برگزار می شود که لیلی هولاین دختر هانس هولاین و سباستین هاکان اشمیت یکی از طراحان هنر و معماری در ن سخنرانی خواهند کرد.

 

وی با اشاره به حضور مقامات عالی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سفیر اتریش در این مراسم، گفت: تلاش می کنیم با برگزاری این مراسم همه با ویژگی‌های معمار بزرگ «هانس هولاین» آشنا شوند.

 

مجازات اسلامی در انتظار دستگاه‌هایی که قانون جذب سه درصد معلولان را اجرا نکنند

«انوشیروان محسنی بندپی» امروز دوشنبه 12 آذر در همایش روز جهانی معلولان ضمن تشکر از دست اندرکاران گرامیداشت این روز گفت: امروز 12 آذر روز جهانی معلولان است، روزی که باید مشکلات این جامعه را بررسی و اقدامات لازم را در راستای حل این مشکلات اتخاذ کرد. این افتخار نصیب سازمان بهزیستی شده است که سیاستگزار کار معلولان باشد.

 

رییس سازمان بهزیستی بیان کرد: امروز روز جهانی معلولان است لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که معلولان هیچ محدودیتی در رشد و بالندگی خود در مسیر زندگی شان احساس نکنند. اگر امروز با معلول نابینا یا ناشنوایی روبرو هستید که در میادین ورزشی و علمی از ظرفیت و استعداد زیادی برخوردار است باید بستر و زمینه لازم را برای رسیدن به شایستگی وی فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه استراتژی را برای حل مشکلات معلولان در پیش گرفته است، تصریح کرد: اولین تلاش همه جانبه و سیستمی ما برای پیشگیری از معلولیت است تا حداقل معلولیت ها در جامعه را داشته باشیم لذا برای رسیدن به این هدف غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج و غربالگری نابینایی، ناشنوایی و اوتیسم را اجباری کردیم.

راه اندازی ۵۰ خانه کوچک برای معلولان

«حسین نحوی نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص فعالیتهای سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که خدمات و وسایل کمک توانبخشی در صورت نیاز دریافت می کنند، گفت: راه اندازی خانه های کوچک برای معلولان در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در خانه های کوچک، معلولان در ۲ رده سنی تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال تفکیک می شوند و در این خانه های کوچک مربی و روانشناس حضور دارند.

 

رواج خالکوبی در سنین پایین/ مد شدن تاتو ازکم کاری رسانه هاست

 

«مجید ابهری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره رواج خالکوبی در کشور گفت: خالکوبی از دیرباز تاکنون در جامعه ما نشان دهنده داشتن سابقه در زندان است.

 

این متخصص علوم رفتاری افزود: معمولا در یک دوره پهلوانان و لوطی ها خالکوبی می کردند و سپس زندانی ها در زندان این حرکت را انجام می دادند.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: در گذشته وجود خالکوبی  در بدن برخی از مردان به عنوان سابقه داشتن در زندان مطرح بود.

 

وی با بیان اینکه در سال های اخیر خالکوبی سنتی جای خود را به تاتو داده است گفت: در حال حاضر  افراد بدون حضور در زندان و با پرداخت پول های هنگفت در بدن خود تاتو کار می کنند.

مناسب‌سازی تردد معلولان در شهر

«زهرا نژادبهرام» عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در یادداشتی به مناسبت روز جهانی معلولین آورده است: جلسه کمیته شهرسازی شورای شهر تهران که بنده ریاست آن را به عهده دارم، به مناسبت روز جهانی معلولان، بحث اصلی خود را به مناسب‌سازی تردد معلولان اختصاص داد. هدف از نامگذاری چنین روزی، جلب توجه جامعه به منظور تامین امکانات زیستی مناسب برای افرادی است که بدون انتخاب خویش، شرایط دشوارتری برای زندگی دارند.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بیرجند شیراز روزنامه اردبیل سیدعباس صالحی اقتصاد روز جهانی معلولان انقلاب اسلامی نیروی دریایی پیش بینی آب و هوا پاراگلایدینگ اشتغال معلولین شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی