Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جشنواره انرژی و مواد اظهار داشت: دانشگاه باید توسعه محور باشد و بتواند نقش خود را به عنوان محوریت این موضوع به خوبی ایفا کند.

وی افزود: در گذشته و زمانی که تحول علمی در سرزمین ما رقم خورد دانشمندان در دو حوزه دانش و صنعت فعال بودند، در واقع می‌توان گفت در گذشته دو مکتب علم و صنعت وجود داشت؛ در دوره جدید نیز دانشگاه در کشور ما و همچنین مفهوم تکنولوژی به صورت ناقص وارد شد و تصور این بود که فن شناس چیزی مانند کاربرد علم در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این تفکر باعث شد که نگاه دانشگاه به صنعت نیز تغییر کند و دانشگاه را صرفا به صورت یک کارخانه که اجزای آن در کنار هم چیده شده است نگاه کنیم؛ صنعت خودروسازی نیز به همین شکل وارد کشور شد و به جای وارد کردن تکنولوژی صرفا کارخانه را وارد کشور کردیم.

طهرانچی تصریح کرد: کارخانه ها یکی پس از دیگری وارد کشور شدند اما تاسیس کارخانه نشان دهنده توسعه و رشد نیست در حالی که علم رشد یابنده است تکنولوژی نیز اگر به درستی تبیین شود سبب می‌شود تا آن چیزی که تحت عنوان فناوری مطرح می شود در هر زیست بومی معنای خاص خود را یابد.

وی با اشاره به لزوم اشتغال آفرینی برای دانشجویان اذعان داشت: اینکه یک دانشجو نگران شغل آینده خود است انتظار به جایی است ما درس را در دانشگاه می خوانیم و مدرک می گیریم امّا هنگامی که وارد جامعه می‌شویم تازه متوجه خواهیم شد که مسائل و مشکلات جامعه چیز دیگری است و لذا عمر دانشجو به عنوان بزرگترین سرمایه ای که در طول دوران تحصیل در اختیار ما می گذارد بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: وظیفه ما این است که آینده جوانان را تضمین کنیم؛ ما نباید صرفاً به دنبال روشن نگه داشتن چراغ واحدهای خود باشیم این چراغ باید برای پیشرفت جامعه و آینده کشور روشن باشد.

ادامه دارد...

108 / 167 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طهرانچی جشنواره انرژی و مواد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طهرانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در چالوس در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه دولت امسال افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است، گفت: جلسه شورای معاونین دانشگاه برگزار شد و در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

محمد مهدی طهرانچی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و آینده کشور را رقم می‌زند.

او ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر هفته گذشته در رشته ریاضی، شش برابر این تعداد در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که حکایت از ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش آموزان دارد و اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد

طهرانچی با بیان اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته است و هنر و رسانه در این جنگ، نقش جدی را بازی می‌کنند، افزود: جامعه شناسی و مخاطب شناسی در هنر و رسانه جایگاه بسیار مهمی دارد که این موضوع از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد.

در این اجلاسیه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختند.

منبع: صداوسیما

کد خبر: 1228925 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم