Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری گفت:بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهری نیازمند مشارکت همه بویژه مردم این محلات است.

به گزارش قدس آنلاین، وحید قربانی، سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف شهری گفت: بزرگترین سرمایه‌های موجود در محلات، سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و علاقه مردم به محلات خود است که این امر زمینه ساز جذب سرمایه گذار و رونق کسب و کار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: محوراصلی در بازآفرینی محلات، درک مشترکی است که دستگاه‌های اجرایی مسئول نسبت به موضوع بازآفرینی دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری بیان داشت: بازآفرینی شهری کارویژه دولت، است، و مطابق با برنامه ششم توسعه، رشد کالبدی شهر به همراه توسعه اجتماعی و اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و توسعه صرفا کالبدی در شهرمتوقف شده است.

در این جلسه، برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهرگناباد برای ۷ محله با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال تصویب شد و برنامه اقدام مشترک محلات هدف بازآفرینی استان خراسان رضوی از محل صندوق توسعه ملی، مورد بررسی و بازنگری قرارگرفت.

طبق برنامه ششم توسعه، خراسان رضوی دارای ۳۱ شهر و ۵۸ محله هدف بازآفرینی با مساحت شهری بالغ بر ۵۲ هزار و ۸۴۵ هکتار می‌باشدو ۵/۶ درصد از کل وسعت برنامه ریزی شده برای بازآفرینی در کشور را در برمی گیرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

  انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  محمود شم آبادی در نشست شورای اداری خوشاب گفت: هر یک از شهرستان های غرب خراسان رضوی ظرفیت های فراوانی دارند اما تمرکز عمده صنایع در سبزوار، باعث بروز مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی در این شهر بزرگ شده است.

وی اظهار کرد: گفتمان توسعه غرب خراسان رضوی نیازمند تبیین است، بدین مفهوم که مسیر توسعه باید علاوه بر سبزوار، برای دیگر شهرستان‌های همجوار نیز به درستی تعریف شود.

فرماندار خوشاب گفت: در مواردی که زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در سبزوار فراهم نیست، ایجاد حس مشارکت و ترغیب آنها به شهرستان های مجاور برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی خطه غربی خراسان رضوی را شتاب خواهد بخشید.

شم آبادی گفت: برای نمونه همه زیرساخت های لازم در ناحیه صنعتی خوشاب فراهم شده و این ناحیه مهیای جذب سرمایه گذاران است و سرمایه گذاران خوشابی زیادی نیز در تهران و دیگر مناطق کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه هستند که باید در کنار ایجاد مشوق ها، موانع موجود از مسیر آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال با شعار جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: نهادهای اداری توان و ظرفیت خود را در راستای تحقق شعار سال به کار گیرند در این راستا زیرساخت های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری های جدید نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار خوشاب گفت: مدیران باید با فاصله گرفتن از روزمرگی به برنامه‌های جاری بسنده نکنند و با رویکرد و راهبرد مناسب، مساله شناسی و بهره مندی از شاخص های آماری تحول را رقم زنند.

شم آبادی یا اشاره به در پیش بودن توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اداری با شناسایی مسائل حوزه خود و تعریف برنامه برای جذب اعتبارات مورد نیاز با مدیران کل رایزنی کنند.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

 
 

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور