Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@01:19:27 GMT

وزیر بهداشت: چرخه درمان با توانبخشی کامل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۱۳۶

وزیر بهداشت: چرخه درمان با توانبخشی کامل می‌شود

خبرگزاری فارس: سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم بزرگداشت زنده‌یاد نورافشار و افتتاح بخش سی‌تی‌اسکن و معلولین جسمی ـ. حرکتی اظهار داشت: توانبخشی یکی از حلقه‌های مهم در حوزه درمان به شمار می‌رود و فردی که دچار تصادف رانندگی شده و بهترین جراح آن را عمل کرده است در صورتی که توانبخشی برای آن صورت نگیرد چرخه درمانش ناقص خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه بسیاری از کشور‌های دنیا در حوزه توانبخشی موفق بوده، ولی کشور ما هنوز راه طولانی تا رسیدن به موفقیت دارد و امکانات در استان‌ها در حوزه توانبخشی اندک است و در تهران تنها دو بیمارستان توانبخشی وجود دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه گسترش بیمارستان‌های توانبخشی در جهت رفاه عمومی، دولت و مجلس باید در این زمینه اعتبار اختصاص دهند، گفت:‌بخش زیادی از افرادی که نیاز به توانبخشی دارند جانبازان دفاع‌مقدس، افراد زلزله‌زده و یا کسانی هستند که در تصادفات دچار مشکل می‌شوند که می‌توان آن‌ها را دچار معلولیت شده از بستر بلند کرد و از افتادگی روی تخت نجات داد.

هاشمی گفت: آنچه مربوط به وزارت بهداشت باشد در حوزه توانبخشی مجوز داده و تسهیلات ارائه می‌دهیم و این مسئله را به ویژه برای بخش خصوصی فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و مشکلات در این زمینه را مضاعف خواهد کرد، گفت:‌توسعه مراکز توانبخشی امری ضروری است و اگر اولویت‌ها در هزینه‌های جاری و سرمایه‌ها رعایت شود ودستگاه‌های موازی تجمیع شوند همچنان از علم و تجربه دنیا استفاده کنیم به نتیجه بهتری می‌رسیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: هلا‌احمر بنا دارد تا یکسال آینده در تمام مراکز استان‌ها مراکز جامع توانبخشی را راه‌اندازی کند البته معضل بودجه‌ای وجود دارد، ولی باید بودجه در ارتباط با ارتقاء حوزه توانبخشی و توسعه آن در کشور به هلال‌احمر یا وزارت بهداشت، بنیاد شهید یا بهزیستی اختصاص داده شود.

وزیر بهداشت در زمینه بیمه توانبخشی گفت: بیمه در این زمینه معلول‌تر از معلولی است که باید از آن حمایت شود. ما در زمینه توسعه مراکز توانبخشی اعلام نیاز کرده و از مجلس می‌خواهیم این مسئله را در اولویت قرار دهد.

وزیر بهداشت: برای توسعه خدمات توانبخشی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم

وزیر بهداشت با اشاره به اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ در حوزه خدمات توانبخشی گفت: راه‌اندازی مراکز توانبخشی و توسعه هر چه بیشتر آن امری ضروری است.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد نورافشار و افتتاح بخش سی‌تی‌اسکن و معلولین جسمی حرکتی این بیمارستان اظهار داشت: روز گذشته در جلسه‌ای بودم که به مناسبت بزرگداشت خدمات دکتر فاضل برگزار شد و در آنجا در توصیف ایشان گفتم که دکتر فاضل انسان شایسته‌ای است و انسان کامل رسول خدا و معصومین هستند.

وی افزود: پیامبر خدا برای ارتقای مکارم اخلاقی مبعوث شد و خیرین بزرگی همچون نورافشار نیز در جهت فطرتی که خداوند در نهاد بشری قرار داده این اقدام پسندیده را انجام داده است.

وی ادامه داد: هلال احمر سازمانی است که من واقعا به آن علاقمندم و مجموعه‌ای خدمتگزار است که فارغ از کنش سیاسی، نمایشی و دنیایی سرمایه اجتماعی خوبی از گذشته‌های دور نصیب خود کرده است و اکنون هنر بیشتر کردن این سرمایه است و خوشحالم که رئیس کنونی این جمعیت در این مسیر تلاش مؤثر انجام داده است.

وزیر بهداشت بیان داشت: اگر به انتخاب خودم بود، و از درس و دانشگاه و طبابت نیز فاصله گرفته بودم، به یکی از سه سازمان بهزیستی، هلال احمر و یا کمیته امداد می‌رفتم چرا که فعالیت در تمام این سازمان‌ها خیر است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز در تأمین رفاه حداقلی برخی ناتوان هستیم، گفت: وجود مدیریت‌های ناکارآمد، غیرهمسو و... از جمله دلایل این مسئله است.

هاشمی تصریح کرد: در حوزه توانبخشی معترض هستم که در طرح تحول نتوانستیم منابع را فراهم کنیم و متأسفانه حلقه مهم درمان که توانبخشی است مورد توجه قرار نگرفته و علی‌رغم کار‌های صورت‌گرفته توسط برخی از سازمان‌ها همچون هلال‌احمر کار‌های عمیقی رخ نداده است.

وی گفت: امروز غیر از بیمارستان نورافشار و رفیده هیچ مرکز مرجعی در کشور در حوزه توانبخشی نداریم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: کشور ما به دلیل بلایای طبیعی، سیل و زلزله آمار معلولان آن اندک نیست و همه این افراد نیاز به خدمات توانبخشی دارند، حتی این مسئله در مورد بیماران ام‌اس نیز مستثنی نبوده و خجالت می‌کشم از اینکه دارو و پزشک داریم، ولی برای این بیماران توانبخشی به اندازه کافی وجود ندارد و کارمان ناقص است.

وی عنوان کرد: ما حمایت‌های لازم را در وزارت بهداشت در توسعه خدمات توانبخشی انجام می‌دهیم و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به این موضوع اختصاص داده و هر کمکی را در قالب طرح تحول انجام می‌دهیم.

وزیر بهداشت ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری بیشتر جهت توسعه مراکز توانبخشی گفت: راه‌اندازی مراکزی در جنوب شهر نیز لازم است و امیدواریم همه ما در جهت نعمتی که خداوند به ما داده و انسان بودن پیش برویم و بتوانیم در جهت خدمت به مردم اقدامات مؤثری انجام دهیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت هاشمی چرخه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند