Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@06:43:10 GMT

برگزاری محفل شب شعر « دُرّین رسول» در زاهدان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۸۲۵۷

برگزاری محفل شب شعر « دُرّین رسول» در زاهدان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محفل شب شعر بلوچی با عنوان « دُرّین رسول/ پیامبر محبوب» شب گذشته، 18 آذرماه در مسجد مکی اهل سنت زاهدان برگزار شد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در این مراسم بیان کرد: اختلاف زبان‌ها از آیات و نشانه‌های خداوند است؛ چه زیباست که هر کس با هر زبانی که دارد، به مدح رسول خدا(ص) بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: ما با اشعار خود به صفات و خوبی‌های حضرت رسول اکرم چیزی اضافه نمی‌کنیم، بلکه با مدح و ستایش آن‌حضرت، اشعار خود را زیبا و ارزشمند می‌کنیم. شاعرانی که در نعت پیامبر اکرم شعر می‌سرایند، با اشعارشان ارادت و علاقه خود را به آن‌حضرت نشان می‌دهند.
امام‌جمعه اهل‌ سنت زاهدان با بیان اینکه ما باید پیام‌ها و دستورات الله تعالی را روی چشمان‌مان بگذاریم و به آن‌ها عمل کنیم، افزود: در ابتدای اسلام شعرا با اشعارشان اسلام را نشر کرده و دشمنان پیامبر گرامی اسلام را هجو و نکوهش می‌کردند. شاعران باید با اشعار خود امربه‌معروف و نهی از منکر کنند، به دین خدمت کنند و سنت‌های حضرت رسول‌الله‌ را در جامعه منتشر کنند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اختلاف زبان‌ها را از آیات و نشانه‌های خداوند دانست و ادامه داد: همه اقوام حق دارند از فرهنگ و زبان‌شان حفاظت کنند. باید برای ادبیات و زبان بلوچی نیز در حد وسیعی تلاش شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا در ین رسول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ چند روز پس از اینکه هوادار معلول استقلال در ورزشگاه با جواد نکونام عکس یادگاری گرفت، همراه با دخترش به محل تمرین استقلال رفت و با استقبال بسیار خوب جواد نکونام و بازیکنان استقلال مواجه شد.

جدا از سرمربی استقلال که حسابی رفاقت را با این هوادار تمام کرد، بازیکنانی همچون روزبه چشمی و سیدحسین حسینی هم برخورد فوق العاده مطلوبی با او و دخترش داشتند. این طرفدار استقلال، رسول مولایی نام دارد و برخلاف برخی مطالب که در فضای مجازی منتشر شده، معلولیتش مادرزادی نیست بلکه به خاطر وقوع یک سانحه دلخراش دست‌های خود را از دست داده است.

اینطور که بازیکنان استقلال متوجه شدند، رسول چند سال قبل در یک سانحه دچار برق گرفتگی می‌شود و با توجه به مسافت طولانی تا مرکز پزشکی، وقتی او را به بیمارستان می‌رسانند با وجود تلاش کادر پزشکان، متاسفانه دستان خودش را از دست می‌دهد ولی حتی با وجود بروز چنین مشکل بزرگی باز هم استادیوم رفتن را فراموش نکرده و دیدارهای استقلال را تا سرحد امکان از نزدیک تماشا می‌کند.

کد خبر 847859 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند