Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@08:03:40 GMT

خط و نشان نخست وزیر عراق برای تروریست‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۰۵۵

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در اولین سالروز پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد عراق به مقر تروریست‌ها یا گذرگاهی برای تجاوز ضد کشوری دیگر تبدیل شود.

وی همچنین تأکید کرد که عراق همانگونه که بر داعش پیروز شده، در روند مبارزه با فساد و تفرقه نیز پیروز خواهد بود.

عبدالمهدی با اشاره به نقش مرجعیت در پیروزی بر گروه تروریستی داعش تاکید کرد که فتوای جهاد، چراغ روشنی در تاریخ ملت و کشور ما باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این پیروزی را به رهبران سابق عراق به ویژه شخص حیدر العبادی نخست‌وزیر سابق تبریک گفته و تاکید کرد که عراق در شرایطی این پیروزی را به دست آورد که وحدت کلمه خود را حفظ کرد و امروز دنیا شاهد است که تروریسم در عراق سرکوب شده است.

عبدالمهدی همچنین خطاب به آوارگان عراقی گفت که بازگشت آنها به کشور و خانه‌های خود در راس اولویت‌های دولت قرار دارد و بازسازی عراق هدفی است که دولت به دنبال تحقق آن است.

وی ابراز داشت: برای ورود در مسیر توسعه منطقه، ناگزیر به همکاری با کشورهای مجاور هستیم، ما اصرار داریم که شهروندان عراقی را معیار خود قرار دهیم و به دنبال ایجاد خیزش و توسعه در کشور هستیم.

المهندس: الحشد العشبی صاحب اصلی پیروزی بر داعش است

ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی نیز تأکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی همچنان سنگرها و مناطق مرزی را تحت کنترل خود دارند و تحرکات داعش را دنبال می‌کنند.

وی خطاب به نیروهای الحشد الشعبی تاکید کرد: شما صاحبان اصلی پیروزی هستید که ضد داعش به دست آمد و ما از دولت انتظار داریم که بودجه‌ای برابر با ارتش به نیروهای الحشد الشعبی اختصاص دهد.

المهندس همچنین حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان در روند مبارزه با داعش را یادآور شد و از این حمایت ها قدردانی کرد.

وی با اشاره به خانواده‌های شهدا از طوایف مختلف عراقی گفت که الحشد الشعبی اجازه تکرار این مصیبتها را نمی‌دهد و به ‌عنوان ضامنی برای امنیت عراق باقی خواهد ماند.

هیئت دولت عراق روز دهم دسامبر را که مصادف با سالگرد پیروزی علیه گروه تروریستی داعش در این کشور است، در تقویم رسمی عراق تعطیل رسمی اعلام کرد.حیدر العبادی نخست‌وزیر پیشین عراق دهم دسامبر سال 2017 (نوزدهم آذرماه) آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث داعش را اعلام کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق تجاوز تروریسم دولت جمهوری اسلامی ایران لبنان امنیت عراق تقویم خاک تروریسم عراق لبنان عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد