Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی آمریکا که در رأس یک هیأت ۵۰ نفره به بغداد سفر کرده است، با نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ریک پِری» وزیر انرژی ایالات متحده امروز (سه‌شنبه، ۱۱ دسامبر) به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بغداد رفت و در این دیدار تاکید کرد که کشورش برای توسعه و حمایت از بخش انرژی عراق بر اساس برنامه‌ها و اولویت‌های دولت عراق آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «SNG» منتشر شد، اعلام کرد که عادل عبدالمهدی امروز از وزیر انرژی آمریکا و هیأت همراهش که شامل ۵۰ شخصیت از مقامات مسئول این کشور و بازرگان بود، استقبال کرد و بر ضرورت توسعه روابط میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها و گسترش همکاری‌ها در بخش‌های انرژی، نفت و پرونده‌های اقتصادی که دولت عراق آن‌ها در راس اولویت‌های خود قرار داده، تاکید ورزید.

وی تصریح کرد: ثبات عراق پس از شکست داعش، فرصت بزرگی را فراروی شرکت‌های جهانی و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در تمامی استا‌های این کشور، فراهم کرده است.

بنا بر این بیانیه، ریک پری نیز از حمایت کشورش از دولت عراق در تمامی زمینه‌ها و تقویت ثبات و بازسازی آن و توسعه اقتصاد آن به ویژه در پروژه‌های انرژی به ویژه در دو بخش برق و نفت خبر داد.

این در حالی است که امروز خبرگزاری رویترز به نقل از این وزیر آمریکایی؛ بدون اشاره به جزئیات نوشت که پری با مقامات عراقی درباره اجرای تحریم‌های ایران صحبت کرده است.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت که با مقامات عراقی در حوزه انرژی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران صحبت کرده است، اما جزئیاتی از این مذاکرات بیان نکرد.

پری برای حضور مشترک با «ثامر غضبان» وزیر نفت عراق در مراسم اتاق بازرگانی آمریکا به بغداد سفر کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر انرژی آمریکا عراق نفت و برق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حمله مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی درکمتر از۲۴ساعت

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق شامگاه دوشنبه اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

بر این اساس مقاومت اسلامی عراق پایگاه نظامی «یوهنتن» در سرزمین‌های اشغالی را با پهپاد هدف حمله قرار داد.

ساعاتی پیش نیز، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه دیگری اعلام کرده بود که بندر نفتی «عسقلان» در سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده و از اصابت مستقیم به اهداف موردنظر خبر داده بود.

گفتنی است مقاومت اسلامی عراق در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، که با حمایت مستقیم آمریکا انجام می‌شود، بارها سرزمین‌های اشغالی و همچنین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6098825

دیگر خبرها

  • دومین حمله مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی درکمتر از۲۴ساعت
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود