Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: حضرت امام(ره) فرهنگ را هویت و حضور مردم را مایه پیروزی و بقای نهضت اسلامی می‌دانست. برای دنیا باور کردنی نبود که ملتی صرفاً با رهبری یک عالم دینی و با حضور میلیونی خود در برابر رژیمی که از سوی بزرگترین قدرت‌های جهان حمایت می‌شد، به پیروزی برسد و این چیزی جز قدرت عظیم فرهنگی نبود که امروز هم می‌تواند عامل وحدت، حل مشکلات و توسعه کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای عالی امنیت ملی حضور نوجوانان و جوانان در کنار نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس و در قالب بسیج را از نمادهای مهم اثربخش بودن روحیه انقلابی دانست و افزود: اکنون هم در مناسبت‌های ملی و دینی مانند 22 بهمن، عاشورا و اربعین نه تنها در سطح کشور، بلکه در سطح جهانی شاهد عشق جامعه به فرهنگ شهادت، خاندان رسالت و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم.
رئیس جمهور با تأکید بر «آسیب‌شناسی عملکرد و اثربخشی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی»، توجه ویژه در سال‌های اخیر به موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، آمایش آموزش عالی و ساماندهی امور دانشگاه‌ها، تهیه اسناد پایین‌دستی نقشه جامع علمی و توجه ویژه به سند تحول آموزش و پرورش را از دستاوردهای بزرگ شورا دانست و افزود: در زمینه شرکت‌های دانش بنیان موفقیت بسیار بزرگی در علم، نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی داشته ایم. بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان ایجاد و حمایت شده‌اند که علاوه بر ایجاد اشتغال، بنابر گزارش‌ها حدود 12 میلیارد دلار گردش مالی دارند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی قدرت علمی را باعث غرور ملی خواند و گفت: از لحاظ علمی رشد قابل قبولی داشته‌ایم و البته توقع این است که در زمینه علومی که بیشتر منشأ خارجی دارد، نظریه‌پردازی‌های علمی صورت گیرد.
دکتر روحانی رشد فضایل اخلاقی و مظاهر فردی و اجتماعی آن را از جمله اهداف اصلی رسالت پیامبر(ص) و همچنین نهضت اسلامی برشمرد و تأکید کرد: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، توجه و تمرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جبران ضعف‌ها و کاستی‌های اخلاقی در سطوح مختلف جامعه ضروری است.
همچنین در این جلسه به مناسبت سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1363 توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از فعالیت‌های این شورا و مواردی که ضرورت دارد برای آینده مورد توجه جدی شورا قرار بگیرد، ارایه گردید.
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین لزوم مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی و نیز توجه ویژه به موضوعات مختلف فرهنگی و تقویت اخلاقیات فردی و اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر گردید شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک سال آینده ارتقاء کارکردهای فرهنگ عمومی در عرصه‌های مختلف از جمله سینما و کتاب را با جدیت پیگیری کند.
توجه ویژه و جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ساماندهی آموزش عالی کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بر آن تأکید شد و مقرر گردید آمایش آموزش عالی در مراکز دانشگاهی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز علمی غیرانتفاعی با جدیت پیگیری شود.
در این جلسه همچنین بر تقویت رابطه دانشگاه و صنعت و حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شورای عالی فرهنگی روحانی انقلاب امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(۱۴۰۱/۰۸/۱۱)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

کد خبر 6090922

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده