Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@02:49:31 GMT

اعتبارات منابع طبیعی فیروزه افزیش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۵۶۸۷

اعتبارات منابع طبیعی فیروزه افزیش یافت

حسین سهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات امسال استانی و ملی اداره منابع طبیعی فیروزه در مجموع 10 میلیارد و 14 میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی برای طرح های آبخیزداری این شهرستان پنج میلیارد و 700 میلیون ریال در نظر گرفته شده که از این مبلغ تاکنون چهار میلیارد و 600 میلیون ریال برای احداث 2بند خاکی و سرریز اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امسال با هزینه بیش از 650 میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی عملیات کپه کاری در عرصه ای به وسعت 200 هکتار از اراضی فیروزه انجام شد.
سهرابی افزود: برای 50 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان فیروزه سند صادر شده و امسال در 14 هزار و 500 هکتار از مساحت این شهرستان با هزینه بیش از 290 میلیون ریال طرح کاداستر اجرا شد.
وی اظهار داشت: فیروزه دارای 31 هزار هکتار حوزه آبخیزداری است که از این مقدار 18 هزار هکتار دارای مطالعه موردی، 13 هزار هکتار دارای طرحهای مصوب آبخیزداری است که برای اجرا نیازمند هفت میلیارد ریال اعتبار می باشد.
وی ادامه داد: همچنین در بخش طاغنکوه جنوبی شهرستان فیروزه 13 هزار هکتار مطالعات جامع آبخیزداری مراحل پایانی خود را طی می کند.
سهرابی افزود: فیروزه دارای 44 مرتع ممیزی شده به وسعت 59 هزار هکتار با 2 هزار و 50 بهره بردار و سه هزار هکتار پهنه بیابانی است.
وی اظهار داشت: در دامنه های شمالی و جنوبی شهرستان فیروزه گونه های جنگلی سماق، بنه، عناب به صورت پراکنده و لکه ای وجود دارد که با برنامه ریزی و جلب مشارکتها می تواند به صورت جنگلهای اقتصادی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نظارت و حفاظت از عرصه منابع طبیعی فیروزه با 2 نیرو انجام می شود گفت: امسال از 20 هزار متر مربع اراضی تصرف شده این شهرستان خلع ید شد.
شهرستان فیروزه با 42 هزار نفر جمعیت و وسعت 162 هزار و 500 هکتار دارای 62 هزار هکتار اراضی ملی است که 59 هزار هکتار آن جزو مراتع ممیزی شده می باشد.
مرکز این شهرستان در 152 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف صندوق توسعه ملی مشهد منابع طبیعی هکتار فیروزه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در شهرستان گلبهار خبر داد.

حمید رضا شرف خانی امروز، ۸ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی گردیدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌گردد که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی