Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی مازندران گفت: طبق بند خ تبصره 33 قرار بود وام‌های کشاورزانی که سررسید تسهیلات آنها ششم شهریور سال جاری بود به مدت سه سال تمدید شود اما بعد از گذشت چندین ماه هنوز این موضوع مورد اختلاف بین دولت و بانک‌ها است و کشاورزان در این بین در حال ضرر هستند. به گزارش بلاغ، رسول خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: کشاورزان چند سال است با کمترین حمایت از دستگاه‌های مربوطه بیشترین محصول را تولید می‌کنند اما قیمت محصولات آنها همچنان ثابت است و تغییری متناسب با هزینه کردهای آنها انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: از طرفی مصرف کننده این محصول را با بالاترین قیمت خریداری و در سبد غذایی قرار می‌دهد که تناسب چندانی با قیمت خریداری شده از کشاورز ندارد و نکته قابل توجه و بررسی اینکه مقدار زمان عمل به فعل از مبدا تا مقصد کمتر از ۴۸ ساعت است.

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: کشاورزان ما هر سال مواد مورد نیاز برای تولید مرکبات اعم از کود، سم، سبد و دستمزدها را گران‌تر از سال قبل خریداری و هزینه می‌کنند و در سال جاری نیز این موضوع به‌دلیل افزایش قیمت ارز به اوج خود رسیده است اما همچنان باید شاهد ثبات قیمت مرکبات باشیم.

خلیلی تاکید کرد: قیمتی که اگر مدیریت شود تاثیر بسزایی در وضعیت مالی کشاورز و همچنین مصرف کننده دارد و این اتفاق تلخ و ناگوار، عدم مدیریت و تصمیم‌گیری نامناسب مسئولان و بیانگر مدیریت دلالان در تعیین قیمت تمام شده است.

وی افزود: به جرات می‌توان گفت مسئولان ذی صلاح هیچ تصمیم عملی و یا راهکار برای حذف دلالان نگرفتند و صرفا در جلسات و همایش‌ها طرح موضوع می‌کنند.

نماینده میاندورود در شورای اسلامی مازندران با اشاره حجم بالای تولید مرکبات و سیاه ریشه در شهرستان میاندورود و اطراف آن، گفت: حجم بالای تولید در این بخش از استان نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی و صادرات مناسب با مقدار تولید دارد که با تشکیل تعاونی در دهک‌های کوچک و ایجاد انبار نگهداری در مبدا و یا عرضه مستقیم به بازار از جمله کارهای است که مسئولان مربوطه می‌توانند انجام دهند.

وی یکی از مشکلات کشاورزان را نداشتن نقدینگی و بدهی به بانک‌ها بیان کرد و ادامه داد: طبق بند خ تبصره 33 قرار بود وام‌های کشاورزانی که سررسید تسهیلات آنها ششم شهریور سال جاری بود به مدت سه سال تمدید شود اما بعد از گذشت چندین ماه هنوز این موضوع مورد اختلاف بین دولت و بانک‌ها است و کشاورزان در این بین در حال ضرر هستند.

خلیلی با بیان اینکه کشاورز هیچ‌گونه امنیت و توان نگهداری مالی در مدت محدود را ندارد و به ناچار ثمره یک سال زحمت را به ناچار با قیمت اندک می‌فروشد، گفت: کشاورز نیاز به حمایت مالی برای ادامه فعالیت خود و ایجاد رونق اقتصادی برای خانواده خود و جامعه دارد به همین دلیل دولت باید حمایت جدی از این قشر داشته باشد و نباید امنیت اقتصادی آنها را از بین ببرد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد