Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@08:31:36 GMT

ساعاتی که بیشتر باید مراقب سلامت قلبمان باشیم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۶۰۵

ساعاتی که بیشتر باید مراقب سلامت قلبمان باشیم

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه با بیان اینکه احتمال حملات قلبی در ساعات اولیه صبح ۴۰ درصد بیشتر از زمان های دیگر است عنوان کرد: در این زمان به محض بیدار شدن انسان از خواب بدن شروع به ترشح آدرنالین و سایر هورمون های استرس می‌کند که باعث افزایشفشارخون و نیاز به اکسیژن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌علاوه خون به خاطر کاهش اکسیژن غلیظ و پمپاژ آن سخت‌تر می‌شود و تمام این موارد به سلامتی قلب آسیب وارد می‌کند.

مظهری خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این مشکل بهتر است زمانی را برای بیدار شدن از خواب و آرامش کامل در نظر بگیرید.متخصص تغذیه گفت: اگر عادت به ورزش صبحگاهی دارید قبل از آن حتماً خود را با حرکات نرمشی آماده کنید تا استرس یکباره به قلب وارد نشود و اگر در حال مصرف داروهای رقیق کننده خون هستید قبل از رفتن به رختخواب آن را مصرف کنید.

مظهری تصریح کرد: ۲۰ درصد از حملات قلبی در صبح روز پس از تعطیلات اتفاق می‌افتد که این زمان به خصوص برای ما ایرانیان شنبه خواهد بود به این صورت که پس از استراحت و تفریح روز جمعه قرار است به کار هفتگی برگردیم و همین مسئله می‌تواند در برخی از مشاغل باعث بروز استرس شود.

وی گفت: بهتر است روز جمعه استراحت کرده و سعی کنید شب به موقع بخوابید به خصوص اگر قرار است شنبه صبح زود از خواب بیدار شویم در این صورت فشار خون بالا می‌رود زیرا بدن به دلیل کم‌خوابی خسته است، بهتر است بگوییم ساعت خواب و بیداری در تمام اوقات باید برنامه ریزی شده و منظم باشد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است