Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت که امروز (دوشنبه ۲۶ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت دارای ۱۵ دانشکده و ۳ گروه آموزشی مستقل است.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه علم و صنعت، ۳۶ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده و ۴۴۰ عضو هیأت علمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذاکری گفت: در سال جاری ۱۷ نفر از اساتید این دانشگاه جزء یک درصد دانشمندان برتر در رنکینگ بین المللی معرفی شدند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه علاوه بر پردیس مرکز، ۴ پردیس دیگر نیز وجود دارد، گفت: دو واحد بهشهر و واحد صنعتی اراک از این دانشگاه جدا شدند.

ذاکری افزود: دانشگاه علم و صنعت جزء ۳ دانشگاه برتر صنعتی کشور است و به دلیل شاخص‌های متنوع، ۱۴ هزار دانشجو دارد و ۱۸۰۰ دانشجو دکترا در آن تحصیل می‌کنند و در مجموع ۷۰ درصد از این دانشجویان جزء دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت در بین دانشگاه‌ها به دانشگاه کاربردی و صنعتی معروف است، گفت: دانشجویان این دانشگاه علاوه بر تحصیل، در مراکز و سازمان‌های اجرایی و صنعتی موفق عمل کردند و مسئولیت‌های اجرایی بسیاری دارند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت جزء دانشگاه‌هایی است که همیشه با برنامه راهبردی و آینده نگری عملکرده است و ما در حال حاضر چهارمین برنامه پنج ساله دانشگاه را اجرا می‌کنیم.

ذاکری در خصوص برنامه ارائه شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس گفت: برای حرکت از نسل ۲ به ۳، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی در برنامه ما قرار دارد و در برنامه سوم راهکار‌های مقدماتی منحصر به فردی شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: در برنامه چهارم رشته‌های مختلفی در کسب و کار الکترونیکی را دنبال می‌کنیم که به کارآفرینی تبدیل شوند و دنبال تربیت دانشجویی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه معاونت پژوهشی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و این مراکز در حال توسعه هستند، افزود: ۲۳ شرکت دانش بنیان در سال ۹۶ و ۳۶ شرکت در سال ۹۷ از سوی دانشگاه علم و صنعت حمایت شدند، امید است با این شرایط روند رو به رشدی در این زمینه داشته باشیم.

ذاکری با بیان اینکه برای حمایت از دانش آموختگانی که به مراکز کارآفرینی طرح ارائه کرده‌اند، دفتر جدیدی شکل دادیم و در این زمینه ارتباط خوبی شکل گرفته است، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری موثری در این زمینه با ما داشتند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در خصوص افتخارات دانشگاه علم و صنعت گفت: افتخار اول ما پرتاب ماهواره به فضا بود و در حال حاضر دومین ماهواره نیز آماده پرتاب است و همچنین مقدمات ساخت سومین ماهواره نیز در حال اجراست.

ذاکری بیان کرد: در حوزه تولید خودرو اقدامات خوبی صورت گرفته است و تاکنون ۸ طرح کلان ملی با وجود محدودیت‌های مالی در دانشگاه اجرا شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در احداث راه آهن قم-تهران-اصفهان دانشجویان این دانشگاه نقش موثری داشتند، افزود: امیدواریم در این زمینه کمک‌هایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم