Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: ۲ درصد از جمعیت قم، از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

عباس جوشقانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه 20 هزار خانواده قمی تحت پوشش خدمات کمیته امداد قم هستند، اظهار داشت: در استان قم نزدیک به 13 هزار و 700  خانواده با سرپرست زن  و 14 هزار نفر خانواده که سرپرست آن‌ها سالمند است، تحت پوشش کمیته امداد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تنها 2 درصد از جمعیت استان قم تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند، افزود: در برخی از استان‌های کشور نزدیک به 8 در صد از جمعیت مردم تحت پوشش خدمات کمیته امداد بوده که در استان قم باوجوداینکه ازلحاظ سرانه تولید ناخالص ملی جز 10 استان آخراست اما تنها 2 درصد از مردم قم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

اجرای تئاتر در قم توجیه اقتصادی نداردحقوق کارگران شهرداری قم با 2 ماه تأخیر پرداخت می‌شودبوستان 1000 هکتاری در شهر قم احداث می‌شود

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (‌ره) استان قم ادامه داد: ازجمله دلایلی که سبب شده تا جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (‌ره) استان قم‌، کمتر از سایر استان‌ها باشد، وجود حجم بالای کمک‌های خیرین و فعالیت زیاد خیریه‌ها بوده که می‌توان گفت رتبه بسیار خوبی از این لحاظ در کشور داریم.

جوشقانیان زمان‌دار بودن خدمات کمیته امداد امام خمینی (‌ره) استان قم به مددجویان را یکی از دلایل عدم افزایش آمار مدد جویان در استان دانست و بیان کرد: به‌جز 14 هزار خانواده سالمندی که تحت پوشش خدمات ما هستند، برای دیگر گروه‌ها نیز برنامه‌های توانمندسازی در نظر گرفته‌شده تا بتوانند حد‌اکثر پس از 5 سال استفاده از خدمات کمیته امداد امام خمینی (‌ره)، از چرخه حمایتی خارج‌شده و افراد دیگر وارد این چرخه شوند.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد امام خمینی (‌ره) استان قم از 40 هزار زن سرپرست خانوار، خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در اساس‌نامه کشوری سازمان‌های حمایتگر وجود دارد شکل و نحو حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

جوشقانیان خاطرنشان کرد: هم‌پوشانی جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد است که سبب شده تا این خانواده‌ها پس از توانمندسازی توسط کمیته امداد، تحت حمایت بهزیستی قرارگرفته و علاوه بر همراهی در کمک و  منابع، به‌عنوان یک نیروی مولد در کشور فعالیت کنند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P4001/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند اظهار کرد: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول سال‌جاری در عمل به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین‌نژاد منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس با قدردانی از نگاه ویژه کمیته امداد در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت این کمیته گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم، حامی محرومان و نیازمندان باشد و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748005

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز