Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک منبع دیپلماتیک تاکید کرد که پس از رئیس جمهوری سودان، همتای عراقی وی نیز به زودی یک سفر رسمی به سوریه خواهد داشت.
به گزارش شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک منبع دیپلماتیک عراقی شامگاه سه شنبه اعلام کرد که «برهم صالح»، رئیس جمهوری این کشور طی روزهای آینده برای انجام یک سفر رسمی، وارد شهر دمشق، پایتخت سوریه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منبع مذکور که نام وی فاش نشده، در گفت و گو با اسپوتنیک در این باره تاکید کرد که در حال حاضر این همه اطلاعاتی است که می تواند فاش کند.
یادآور می شود که «عمر حسن البشیر»، رئیس جمهوری سودان به عنوان نخستین رهبر یک کشور جهان عرب که از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون به این کشور سفر می کند، بعد از ظهر یک شنبه گذشته برای یک سفر کاری چند ساعته وارد فرودگاه بین المللی شهر دمشق شد و از سوی همتای سوری خود «بشار اسد» مورد استقبال قرار گرفت.
روسای جمهوری سودان و سوریه پس از آن نیز در کاخ «الشعب» شهر دمشق در مورد روابط میان دو کشور و تحولات اوضاع در سوریه و جهان به بحث و گفت و گو پرداختند و ضمن تاکید بر این که شرایط و بحران های کنونی بسیاری از کشورهای جهان عرب، ایجاد همگرایی جدید برای همکاری میان این کشورها بر پایه احترام به حاکمیت یکدیگر و عدم دخالت در امور داخلی همدیگر را ایجاب می کند و همین اقدام نیز به نوبه خود باعث بهبود روابط میان اعراب در راستای منافع ملت های عرب خواهد شد، خاطر نشان ساختند که آن چه در منطقه به ویژه در کشورهای عربی در جریان است ثابت می کند که باید تمامی انرژی و تلاش خود را در راه مسائل اعراب و مقاومت در برابر نقشه های در تضاد با منافع کشورها و ملت های منطقه به کار گرفت. برچسب ها: البشیر ، دمشق ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: البشیر دمشق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است