Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در دیدار با فرانسوا سنمو سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور سوریه به اشاره به تحولات سوریه گفت: ابتکار آستانه در مورد سوریه همچنان کارکرد مثبتی دارد. سازمان ملل در طرح ابتکاری خود در سوریه نباید یک بعدی حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید به موازات تعیین قانون اساسی به مشکلات دیگر سوریه توجه شود.

وی اعتمادسازی در روند گفتگوهای بین المللی و همچنین اعتمادسازی میان طرفین در سوریه را یکی از اقدامات لازم برای حل سیاسی مشکلات دانست و خواهان توجه ویژه مذاکرات ژنو به موضوعات مهم دیگری همچون بازگشت آوارگان و بازسازی سوریه شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به تداوم حضور تروریست ها در ادلب، بر اهمیت اهتمام جدی برای پایان دادن به تروریسم در سوریه تأکید کرد.

مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گفت وگوها در یمن اظهار داشت: اجرای توافق سیاسی اخیر در یمن می تواند تأثیر مثبتی بر امنیت منطقه و از جمله بر سوریه داشته باشد.

امیرعبداللهیان افزود: تهران همواره حامی ایفای نقش مثبت و موثر فرانسه در کمک به حل سیاسی بحران ها از جمله در سوریه، لبنان و یمن در جهت تحقق ثبات، امنیت و توسعه پایدار در منطقه است.

به گزارش مهرف فرانسوا سنمو سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور سوریه در این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در سوریه گفت: شرایط حاکم بر سوریه نتیجه ورود برخی قدرت ها به مسائل سوریه است. قابل درک است که بدون مداخله جمهوری اسلامی ایران و روسیه شرایط در سوریه متفاوت بود.

فرانسوا سنمو خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم از اولویت های فرانسه است؛ چراکه مبارزه با تروریسم در سوریه و بخشی از عراق همچنان در جریان است.

نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور سوریه ضمن اشاره به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت گفت: ما به دنبال راه حل سیاسی و شرایطی هستیم که در آن طرفین در سوریه به آشتی ملی سوق داده شوند.

وی بر اهمیت نقش فرانسه به عنوان عضو دائم شورای امنیت در حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و توجه به سایر مسائل از جمله آزادی زندانیان را حائز اهمیت خواند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از آمریکا؛ حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته اند.
دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دانشجویان دانشکده علوم سیاسی پاریس از شب گذشته و پس از بازداشت همکلاسی هایشان دست به اعتصاب زده و در حمایت از مردم غزه کلاس‌های خود را تعطیل و در مقابل دانشکده تجمع کردند.
دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار " اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک" عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سئوال بردند.
روز گذشته هم گروهی از دانشجویان حامی فلسطین در جلوی دانشگاه سوربن؛ محل سخنرانی مکرون درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن؛ تجمع کردند که به گفته برخی رسانه‌ها تعداد زیادی از آنها بازداشت شدند.
هنوز پلیس آمار دقیق دانشجویان بازداشت شده در فرانسه را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس