Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج - ايرنا - دبير اجرايي سازمان مردم نهاد نهضت سبز زاگرس گفت: تاکنون 40 هکتار از عرصه‌هاي جنگلي و مرتعي اين استان توسط داوطلبان نهضت سبز زاگرس در سال زراعي جاري بذرکاري شده است.

به گزارش ايرنا، کهگيلويه و بويراحمد داراي 780 هزار هکتار جنگل است که بلوط گونه غالب اين جنگل‌ها محسوب مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وقوع حوادث آتش سوزي، شيوع آفات، برداشت بي رويه چوب براي سوخت و مصرف زغال تهديدهاي جدي براي حفظ جنگل‌هاي استان است به گونه‌اي که تراکم جنگل‌ها در چهار دهه گذشته در برخي مناطق کاهش چشمگيري يافته است.
طرح احيا و توسعه جنگل هاي کهگيلويه و بويراحمد از دهه 70 آغاز شد و براساس آمار موجود 54 هزار هکتار جنگل دست کاشت در اين استان وجود دارد.
اميد سجاديان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين تشکل فعاليت خود را از سال 80 با بيش از 20 نفر در شوراي مرکزي آغاز که هم اکنون صد‌ها عضو دارد و در فعاليت‌هاي مختلف محيط زيستي مشارکت مي‌کنند.
وي با اشاره به تخريب جنگل ها و دخالت انسان ها در از بين بردن گونه هاي بومي منطقه بيان کرد: نهضت سبز زاگرس به منظور احيا و حفظ اين گونه ها در سالهاي اخير به کاشت اين گونه ها در عرصه و نهالستان اقدام کرده است .
سجاديان افزود: اين نهضت سالهاي زيادي است که در زمينه کاشت گونه هاي بومي از جمله بلوط در عرصه ها و آموزش و کاشت بلوط در گلدان و عرصه هاي جنگلي فعاليت مي کند.
وي تصريح کرد: ايجاد نهالستان از گونه بومي از سال گذشته از سوي اين سازمان مردم نهاد اجرايي شد.
سجاديان گونه هاي بومي کشت شده را شامل بلوط، بنه، داغداغان، ول، زالزالک، گلابي وحشي، بادام وحشي، گلخنگ، سماق وحشي و تاگ ذکر کرد.
وي اضافه کرد: نهال هاي کاشته شده هر سال به عرصه هاي جنگلي منتقل مي شود.
بيش از يک ميليون و 300 هزار هکتار از وسعت کهگيلويه و بويراحمد را جنگل و مرتع تشکيل داده است.
7531/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان گرگانی از نصب دکل مخابرات در جنگل + فیلم

به گفته شهروند خبرنگار ما مدتی است در جاده ناهارخوران واقع در شهرک آپادانا مقابل آپادانای ۱۱ شهر گرگان اقدام به نصب دکل مخابرات در داخل جنگل کرده اند. این موضوع رنجش شهروندان گرگانی را در پی داشته است و بار‌ها این موضوع را پیگیری کرده اند تا دکل‌های مخابراتی در اطراف این جنگل قرار داده شود تا از تخریب بخشی از جنگل جلوگیری شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام وقت شما بخیر، قرار است دکل مخابرات در داخل جنگل شهر گرگان در مقابل شهرک آپادانا قرار دهند این اتفاق موجب تخریب قسمت‌هایی از جنگل می‌شود و ما بار‌ها درخواست کردیم این پروژه را در داخل جنگل اجرا نکنند. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

بیشتر بخوانید:

نگرانی شهروند تهرانی از برج سازی در جنب باغ گیاه شناسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • گلایه شهروندان گرگانی از نصب دکل مخابرات در جنگل + فیلم
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • شدت و حجم باورنکردنی باران در کهگیلویه‌وبویراحمد | ویدئو