Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@00:54:15 GMT

کاهش 50 درصدی مصرف آب خام در مجتمع فولاد سبا

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۹۹۲۹

به گزارش ایلنا، داریوش دریابار مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد سبا ضمن تأیید این خبر گفت: کاهش 50 درصدی مصرف آب خام در این مجتمع در حالی به دست آمد که تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا به میزان 80 درصد و آهن اسفنجی به میزان 16 درصد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی ضمن قدردانی از مسئولیت‌پذیری کارکنان در ارائۀ پیشنهادهای کارآمد در راستای کاهش مصرف آب تصریح کرد: جهت دستیابی به این مهم در مجتمع فولاد سبا پروژه‌ها و اقدامات اصلاحی متعددی با تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان تصفیه و توزیع آب و گروه فنی خدمات فنی و پشتیبانی تعریف و اجرا شده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

همدلی و تعامل لحظه‌به‌لحظۀ کارکنان تولید واحد تصفیه و توزیع آب برای کنترل مصارف و استفادۀ بهینه از منابع آبی؛

بهره‌برداری بی‌وقفه و هوشمندانه از تصفیه‌خانه‌های آب و پساب و تصفیه و بازچرخانی پساب‌های صنعتی؛

اجرای پروژۀ برداشت و تصفیۀ پساب‌های صنعتی کارخانۀ مجاور؛

تصفیۀ مجدد آب ریجکت تصفیه‌خانۀ پساب با استفاده از پکیج اسمز معکوس ثانویه و بازگرداندن آب حاصل به سیکل تولید؛

استفاده از مواد شیمیایی مؤثر و افزایش سیکل تغلیظ آب‌های گردشی برای کاهش بلودان مخازن و کولینگ‌تاورها؛

جلوگیری از هدررفت آب با رفع سریع و به‌موقع نشتی‌ها، جلوگیری از کاهش دمای بی‌مورد کولینگ‌تاورها و کاهش میزان متوسط تبخیر، استفاده از فناوری نانو در تصفیۀ بهینه پساب‌های صنعتی و کاهش 60 درصدی لجن بیولوژیکی؛

ترویج فرهنگ مصرف بهینۀ آب با همکاری روابط عمومی مجموعه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‌که کاهش مصارف و استفادۀ بهینه از منابع همواره در دستور کار خطوط تولید این مجتمع است، اظهار داشت: در این راستا پروژه‌های دیگری نیز در دست اقدام است که با تکمیل آن‌ها، ظرفیت و کیفیت تصفیۀ پساب‌های صنعتی افزایش یافته و امکان کاهش بیشتر نیز فراهم خواهد شد.

داریوش دریابار در بخش پایانی سخنان خود از حمایت‌های مدیریت ارشد سازمان و تمامی همکاران واحدهای عملیاتی و ستادی که در راستای کنترل و کاهش مصرف آب به طرق مختلف با این مجموعه همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترویج فرهنگ روابط عمومی فولاد مواد شیمیایی فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرای شبکه‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اشاره به عقب ماندگی خدمات فاضلاب در استان دلیل اصلی این مهم را عدم تأمین اعتبارات کافی برای انجام طرح‌های فاضلاب بیان کرد و گفت: رشد جمعیت در جهان عموماً و به خصوص در جهان سوم و محدودیت محیط و زمین برای زندگی، انسان‌ها را وادار کرده است که از طبیعت و هر آنچه در آن وجود دارد با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند اما استفاده بی رویه از خوان گسترده طبیعت در طول سالیان متمادی، محیط زیست را با مشکل احیا مجدد روبرو ساخته و بسیاری از نعمت‌های موجود را با خطر نابودی مواجه کرده است.

وی افزود: ورود فاضلاب‌های خام انسانی از طریق چاه‌های جاذب به سفره آب‌های زیرزمینی و نیز از کانالهای روباز و سرپوشیده به آب‌های سطحی و در نهایت تخلیه به دریا و دریاچه‌ها، موجب آلوده شدن این منابع گشته و بشر را با خطر کمبود آب آشامیدنی سالم و نابودی اکوسیستم دریایی و سرانجام تخریب محیط زیست انسانی و طبیعی مواجه ساخته است.

مدیر عامل آبفا مازندران دفع غیر بهداشتی فاضلاب را علاوه بر آلودگی منابع آب، ایجاد مناظر ناخوشایند زیست محیطی و جلب حشرات ناقل موجب شیوع بیماری‌های متعدد گوارشی و سایر بیماری‌های میکروبی و انگلی خطرناک دانست.

برارزاده با اشاره به تصفیه فاضلاب از نقطه نظر اقتصادی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و هزینه‌های بهسازی محیط زیست خواهد شد، گفت: از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها نیز می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز، کشاورزی و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی بهره برد در همین راستا به دلیل کمبود نزولات جوی در کشور، استفاده از پساب برای کشاورزی می‌تواند قسمتی از نیاز آبی استان را جبران کند.

وی تصریح کرد: قرارگیری بخش عمده سرزمینی استان مازندران در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه دنیا، اهمیت و لزوم ساماندهی فاضلاب را دوچندان کرده در همین راستا ۱۸ پروژه فاضلاب در شهرهای استان مازندران و سه پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب در روستاهای استان در دست اجراست که پس از بهره برداری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز حفظ سلامت جامعه می‌توان از پساب حاصله بیشترین بهره را داشت.

کد خبر 6089866

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران