Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی سفر سه روزه‌ای را به آذربایجان غربی آغاز کرده که تالار مجلل و بزرگ مرکزی ارومیه که افزون بر یک دهه از آغاز احداث آن می‌گذرد هنوز به اتمام نرسیده و میلیاردها تومان اعتبار برای تجهیز آن مورد نیاز است. ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، تالار مرکزی این شهر به عنوان یکی از هشت تالار بزرگ کشور محسوب شده و بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی بر زمین مانده در آذربایجان غربی است که برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن به 25 میلیارد تومان اعتبار جدید مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات احداث این تالار  از سال 86 آغاز  شده و اکنون با داشتن بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند تأمین اعتبار یاد شده برای تکمیل و به بهره‌برداری است.

بر اساس اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در مجموع 75 درصد از مراحل تجهیز و تکمیل این تالار تاکنون انجام شده و یک چهارم آن نیز می‌تواند به زودی تکمیل شود اما متأسفانه شرایط ارزی مشکلاتی را به وجود آورده و همین مسئله سبب به تأخیر افتادن زمان افتتاح تالار که مقرر بود تا دهه فجر انقلاب اسلامی امسال انجام گیرد شد بنابراین امسال نیز این تالار افتتاح و به بهره‌برداری نمی‌رسد.

انتظارهای اهالی فرهنگ ارومیه از وزیر ارشاد

وی افتتاح تالار مرکزی ارومیه را در سال 98 امکان‌پذیر می‌داند و در این باره می‌گوید: این تالار در 12 هزار متر مربع زمین و 18 هزار متر مربع زیر بنا دارای یک سالن با گنجایش هزار و 100 نفر و سالن دیگر با ظرفیت 450 الی 500 نفر است و هم زمان می‌تواند هزار و 800 نفر را در خود جای دهد که برای پرپایی مراسمات با شکوه و بزرگ استانی و کشوری طراحی شده و بسیار مناسب است.

در این میان سفر سه روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آذربایجان غربی می‌تواند گره‌گشای وضعیت این پروژه شاخص فرهنگی باشد.

سید عباس صالحی دیشب وارد فرودگاه ارومیه شده و پس از یک شب اقامت، امروز صبح پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان راهی دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی شد تا پس از آن در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان شرکت کند.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان غربی

بر اساس این گزارش امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان غربی در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرهای ارومیه، ماکو، سلماس، پلدشت، چایپاره، شوط و چالدران در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه و همچنین دیدار با خانواده مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپهری، مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد در روز نخست سفر به استان است.

تالار مرکزی ارومیه با وجود پیشرفت فیزیکی 96 درصدی قابل بهره‌برداری نیستتکمیل تالار مرکزی ارومیه به 25 میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز دارداتمام پروژه تالار مرکزی ارومیه نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار است

دیدار با حسین افشاری معرق‌کار و احمدرضا رحیمی نگارگر ارومیه‌ای به عنوان هنرمندان پیشکسوت آخرین برنامه‌های روز نخست سفر وزیر ارشاد به آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز سه شنبه پس از شرکت در جلسه با روسای خبرگزاری جمهوری اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه استان، از پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه بازدید می‌کند.

دیدار با اهالی رسانه و هنرمندان آذربایجان غربی

سید عباس صالحی برای دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرهای مهاباد، اشنویه، پیرانشهر، نقده، سردشت، میاندوآب، شاهین دژ و بوکان در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد حضور خواهد یافت.

وزیر ارشاد همچنین با 6 نفر از مفاخر فرهنگی و هنری استان به نام‌های علیرضا قوجاری نقاش، حسن محمدزاده فیلمساز، سید محمد میر قلنج خادم قرآن، کامران داوری نکو پژوهشگر و علی معین فر و سیامک مختاری از پیشکسوتان فرهنگی دیدار خواهد کرد.

نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان آخرین برنامه سید عباس صالحی در سفر به آذربایجان غربی است و مقام عالی وزارت به پرسش خبرنگاران پیرامون دستاوردهای سفر به استان و برنامه‌های آن پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/ ع

R41361/P1494/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۸۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی