Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین پور با اشاره به اینکه ۴۶ صندوق اعتبارات خرد زنان در حوزه عشایری تشکیل شده، گفت: ۳۰ صندوق خرد زنان عشایری نیز در حال شکل‌گیری و راه اندازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین حسین‌پور» امروز (دوشنبه 3 دی) در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه تمام دستگاه‌ها مکلف شدند به همان میزانی که خدمات به جامعه روستایی ارائه می‌دهند به جامعه عشایری نیز توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جامعه عشایری استان 81 هزار نفر هستند، افزود: 49 درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند که در حوزه های مختلف روستایی و عشایری همتراز و یا بالاتر از مردان فعالیت اقتصادی و اجتماعی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه 46 صندوق اعتبارات خرد زنان در حوزه عشایری تشکیل شده که زمینه اشتغال قابل توجهی را در این مناطق فراهم کردند و تهسیلات کم بهره و کمک های بلاعوض به آنان پرداخت می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر 30 صندوق خرد زنان عشایری دیگر نیز در حال شکل‌گیری است.

 

حسین‌پور با تاکید بر اینکه 87 درصد جامعه عشایری استان از امکانات ارتباطی برخوردار و مابقی فاقد امکانات ارتباطی هستند، بیان کرد: هم اکنون 43 منطقه عشایری استان خراسان جنوبی امکان ارتباطی ندارند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شب یلدا کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان شیراز رفسنجان حماسه 9 دی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رژیم صهیونیستی آمریکا صندوق خرد زنان عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

حسن محمدی ادیب ۷ اردیبهشت در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان گفت: جشنواره کوچ عشایر که یازدهمین دوره آن برای دومین سال متوالی به صورت بین‌المللی برگزار شد نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر عشایر غیور استان اردبیل که به صورت گسترده در این جشنواره حضور دارند، اقوام عشایری استان‌های مختلف کشور و میهمانان خارجی نیز در این جشنواره حاضر هستند و ما با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایری این جشنواره را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: گردشگری عشایری، صنایع‌دستی این جامعه و حمایت از آن‌ها اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل است که در همین راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

محمدی ادیب ادامه داد: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده‌ایم و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از میراث گران‌بهای عشایر استان پاسداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل تحت عنوان «تومان کوینک» و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده