Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به مشکلات خروج زودهنگام دانش آموزان دوره ابتدایی از تحصیل گفت: 60 درصد خروج این دانش آموزان به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی و 30 درصد آن مربوط به وضعیت اجتماعی و آسیب های اجتماعی؛ مهاجرت و طلاق است.

علی باقرزاده روز دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی در تالار فرهنگ با تاکید بر توجه به سوادآموزی و توسعه آموزش ابتدایی در استان تهران به ویژه حاشیه این استان و پایتخت اظهارداشت: نباید شرایطی به وجود بیاید که فردی از تحصیل در دوره ابتدایی جا بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت 202 مدرسه یک نفره و 5 هزار کلاس پنج نفره در کشور گفت: این آمار نشان می دهد که آموزش و پرورش قصد دارد اقداماتی را برای تحصیل دانش آموزان ابتدایی انجام دهد اما متغیرهایی مانع ادامه تحصیل این دانش آموزان شده است.

باقرزاده با اشاره به هفتم دی ماه سال 58، سالروز تشکیل نهضت سوادآموی افزود: در شرایطی که هنوز دولت برخاسته از انقلاب و رای مردم شکل نگرفته بود، امام خمینی(ره) فرمان شکل گیری سوادآموزی را صادر کردند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه ریشه کنی بی‌سوادی در گرو عزم و خیزش تمام مردم است، اظهارداشت: تاکنون اغلب طرح ها برای ریشه کنی بی سوادی با پشتیبانی دولت بوده نه توسط دولت و مسئولیت پذیری و همراهی مردم موجب شده برنامه های دولت در این حوزه موفق شود.

وی گفت: امام خمینی(ره)، بر سه عنصر تشکیل دهنده توسعه انسانی؛ آموزش، سلامت و رفاه تاکید کردند و در این حوزه خانواده محوری، مسجدمحوری را در توسعه سوادآموزی مورد توجه قرار داده اند.

باقرزاده افزود: با تمام فراز و فرودها در حوزه سوادآموزی توانستیم جز کشورهای موفق دنیا در این حوزه باشیم، در گروه سنی بالای 15 سال ایران در سال 1976 شاهد 36درصد باسوادی بودیم که میانگین دنیا حدود 70 درصد بود اما اکنون طبق گزارش‌های حدود 4درصد بالاتر از میانگین دنیا هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در سال های اخیر سازمان نهضت سوادآموزی توانسته پنج جایزه بین‌المللی را در حوزه توسعه سوادآموزی از آن خود کند، آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان یکی از طرح‌های ثبت‌شده در یونسکو است و طرح تلفیق سوادآموزی با مهارت هفتگانه ICDL (آموزش رایانه) نیز از دیگر طرح های قابل توجه این سازمان است.

وی گفت: امروزه تنها خواندن و نوشتن هدف سوادآموزی نیست بلکه سوادآموزی وسیله ای برای کسب مهارت در راستای بهبود زندگی، مهارت های شهروندی و مهارت های پایدار کسب و کار است و سواد ترکیبی را در این حوزه مورد توجه قرار می دهیم.

باقرزاده با اشاره به حمایت و پشتیبانی دولت از طرح های سوادآموزی تاکید کرد: در صدر عوامل موفقیت ریشه‌کنی بی سوادی، اراده قاطع حاکمیت بوده و سرآغاز هر برنامه منسجمی تصمیم‌ گیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییر رویکردها در حوزه سوادآموزی به خصوص سوادآموزی بزرگسالان اظهارداشت: هدف ما آموزش است اما باید ابزار یادگیری نیز متناسب با نیازهای افراد در نظر گرفته شود و متاسفانه یکی از نقاط ضعف سوادآموزی همراه نبودن دانشگاه‌ها است.

وی گفت: دانشگاه‌ها در حوزه سوادآموزی به خصوص آموزش بزرگسال با سازمان نهضت سوادآموزی همراهی نکرده و ارتباط ندارند و سازمان تلاش کرده که به سمت سواد ترکیبی برود، بنابراین آموزش از طریق تلفن همراه و تبلت را در برنامه خود قرار داده که این طرح نیز نیازمند حامی مالی است.

باقرزاده با اشاره به توجه به یادگیری مادام‌العمر افزود: سالانه 300 میلیون صفحه بروشور تولید می شود که متاسفانه به لحاظ طراحی و سیاق جمله نویسی برای افراد نوسواد مناسب و کاربردی نیست که می‌توان این موضوع را با همکاری نهادهای مرتبط مدیریت کرد.

همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی روز دوشنبه با حضور علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران و جمعی دیگر از مسئولان با تجلیل از فرمانداران برگزیده شهرستان های استان تهران، مدیران مناطق برگزیده این استان در حوزه توسعه سوادآموزی، آموزش دهندگان و سوادآموزان برتر در تالار فرهنگ برگزار شد.

گفتنی است یکم تا هفتم دی ماه هفته نکوداشت سواد آموزی نامگذاری شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز

مدیر عامل شرکت عمران صدرا گفت: هم اکنون ۲۲ هزار دانش آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که ۹ هزار نفر از این دانش آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران صدرا، نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر صدرا به دستور ‌ایمانیه استاندار فارس با ریاست ‌شیبانی فرماندار شهرستان شیراز و با محوریت شرکت عمران شهر جدید صدرا در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این نشست گفت: شهر جدید صدرا هم اکنون بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد که با اتمام 20 هزار واحد نهصت ملی مسکن که در حال ساخت هست پیش بینی می‌شود جمعیت این شهر به افق چهارصد هزار نفر برسد.

پوربهی افزود: هر چند تلاش‌های جهادی فراوانی در یک و نیم سال گذشته برای حل مشکلات شهر صدرا شده، اما این شهر همچنان در بخش‌های مختلف شاهد چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که حل آنها مستلزم یک تلاش جهادی و هم افزایی همگانی است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات امروز شهر صدرا در بخش‌های درمان و بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: هم اکنون 22 هزار دانش آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که 9 هزار نفر از این دانش آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند.

پوربهی بیان کرد: هر چند شرکت عمران صدرا در این سال‌ها در جهت توسعه فضا‌های آموزشی گام‌های موثری برداشته است به طوری که چندین مدرسه در حال ساخت را در برنامه داریم، اما همچنان این شهر با کمبود هفده مدرسه رو به رو است.

وی افزود: عقب ماندگی‌هایی در شهر صدرا در حوزه درمان و بهداشت و ورزش هم وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان فارس بخش زیادی از آنها برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران با بیان اینکه 22 اداره در شهر صدرا مستقر هستند، افزود: این شرکت امادگی این را دارد برای استقرار ادارات دولتی و توسعه اماکن ورزشی، آموزشی، بهداشتی زمین و زیر ساخت‌های لازم را مهیا کند.

پوربهی گفت: در یک و نیم سال گذشته تلاش شده است با برنامه ریزی‌های مدون و دریافت برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت از ادارات مختلف در شهر صدرا گامی موثر در جهت برداشتن مشکلات برداریم، برنامه ریزی مدونی که برای نخستین بار در تاریخ شهر صدرا انجام شده‌است. 

مدیر عامل شرکت عمران صدرا به مشکلات جاده 10 و نیم کیلومتری قره پیری اشاره کرد و افزود: کار اجرایی این جاده به عهده شرکت عمران صدرا است. حدود شش و نیم کیلومتر این جاده که در حریم شهر صدرا قرار دارد، اماده اسفالت است، اما مابقی که در حوزه شهر شیراز قرار دارد کار تملک آن که وظیفه شهرداری شیراز است، انجام نشده و مهمترین مانع پیشرفت این پروژه همین موضوع است، گویی اتمام این جاده که می‌تواند برای شهروندان شیرازی هم حائز اهمیت باشد در اولویت شهرداری شیراز قرار ندارد.
 
وی ادامه داد: امروز برای رفع مشکلات شهر صدرا بیش از 8 همت اعتبار نیاز است که این مبلغ اعتبار 36 سال شرکت عمران صدرا و شهرداری شهر صدرا است، اما اگر یک تلاش همگانی در سطح استان و شهر صدرا قرار انجام شود قطعا حل مشکلات در کمترین زمان ممکن شدنی است.

در این جلسه مصوب شد از سهم سه درصد که شهرداری به آموزش و پرورش استان واریز می‌کند این اعتبار مستقیما صرف ساخت و توسعه اماکن اموزشی شهر صدرا شود و در این حوزه تهاتر شود.

 همچنین قرار شد از ظرفیت خیرین و همایش خیرین که قرار است در 28 و 29 اردیبهشت ماه در شهر صدرا برگزار شود، در جهت حل مشکلات آموزشی شهر صدرا استفاده شود.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل