Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:01:37 GMT

سیاست‌ها و راهبردهای ورزش و جوانان شهرستان اهر تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۵۸۰۸۰

سیاست‌ها و راهبردهای ورزش و جوانان شهرستان اهر تدوین شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر بابیان اینکه سیاست‌ها و راهبردهای اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر تدوین شد، گفت: سیاست‌ها و راهبردهای اداره ورزش و جوانان به‌منظور بیان واضح نقاط ضعف و قوت برای نخستین بار در شهرستان اهر تدوین کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، جلیل علیجانپور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برای موفقیت در عرصه ورزش، شهرستان‌ها باید برنامه‌های خود را در راستای برنامه‌های ملی و کلان ورزشی تنظیم کنند اظهار داشت: شهرستان اهر به‌عنوان یکی از شهرستان‌هایی که همیشه سهم به سزایی در ورزش استان و کشور داشته، برنامه مدون در حوزه ورزش نداشته و فعالیت‌های مربوط به‌طور سلیقه‌ای و تصادفی دنبال می‌شوند، بنابراین این پژوهش به دنبال تدوین برنامه راهبردی اداره ورزش و جوانان اهر در حوزه ورزش و جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر اینکه چشم‌انداز، مأموریت، ارزش‌های محوری و اهداف کیفی آن مشخص‌ شده‌اند، افزود: اداره ورزش و جوانان اهر در منطقه راهبردی SO قرار داشت، بنابراین راهبردها باید بیشتر در جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها باشند که این مهم مورد توجه قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر ادامه داد: سالانه بخش چشمگیری از منابع مادی و معنوی در امر ورزش صرف می‌شود اما باید اذعان کرد که متأسفانه اولویت‌بندی دقیقی در ورزش شهرستان وجود ندارد و اصولاً برنامه مناسبی برای توسعه ورزش مورد توجه نیست، بلکه فعالیت‌ها و برنامه‌ها بدون چشم‌انداز روشن و اهداف منطقی که در سطح ملی مورد پذیرش قرار گرفته باشند، به اجرا گذاشته می‌شوند و تحقق آرزوهای بزرگ به‌صورت تصادفی و سلیقه‌ای تعقیب می‌شوند.

علیجانپور اضافه کرد: بخش دیگری از این واقعیت تلخ به نسخه‌هایی باز می‌گردد که شبه طبیب‌ها، بدون تخصص و آگاهی از بیماری‌های مزمن ورزش شهرستان تجویز می‌کنند و متأسفانه نه‌تنها شفا حاصل نمی‌شود بلکه درمان را پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌سازد، این در حالی است که امر توسعه ورزش در بسیاری از استان‌ها با نگاهی علمی در حال تحقق است و قله‌های بلند یکی پس از دیگری فتح می‌شوند.

وی بابیان اینکه شهرستان اهر از نظر ورزشی دریای استعداد انسانی است و از این حیث زمینه مناسبی وجود دارد، گفت: ظاهراً ریشه مشکل را باید در فقدان برنامه‌ریزی شایسته جست‌وجو کرد که خود این مسئله نیز احتمالاً ریشه عمیق‌تری در عدم شناخت و ناآگاهی نسبت به مشکلات واقعی و اصلی دارد، با این وضع بدیهی است که نباید توقع توسعه مناسب ورزش داشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر ابراز داشت: تا زمانی که برای یک سازمان هدفی مشخص نشود، آن سازمان نمی‌داند به کجا می‌خواهد برود و اگر هدف مشخص شود، ولی برنامه‌ریزی نشود، آن سازمان نمی‌داند چگونه به آن هدف برسد. بنابراین هر سیستمی که خواهان موفقیت است، باید اهدافی مشخص داشته باشد و نحوه و زمان رسیدن به آن هدف را تعیین کند تا بر اساس برنامه تهیه شده به‌سوی اهداف مورد نظر پیش برود و همواره ناظر بر حرکت خود باشد تا انحرافات احتمالی را شناسایی و تعدیل کند.

علیجانپور با تأکید بر اینکه با همت و تلاش کارکنان مجموعه، سیاست‌ها و راهبردهای اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر تدوین شد، اظهار کرد: اهر شهری است با مردمی ورزشی، فعال، شاداب و سالم که جایگاه نخست در ورزش اخلاقی و فرهنگی، جایگاه سوم در ورزش همگانی و جایگاه پنجم در ورزش قهرمانی و جایگاه سوم استانی در ساماندهی امور جوانان را دارد.

وی توسعه و تعمیم ورزش در اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان در شهرستان اهر از طریق ترغیب و تشویق نسل جوان به ورزش، فراهم کردن امکانات و تسهیلات ورزشی با تأکید بر فرصت‌های برابر، استعدادیابی، پرورش و حمایت ورزشکاران و مربیان نخبه، داشتن کارکنانی شایسته، متخصص و متعهد، میزبانی و شرکت در مسابقات مختلف و کسب افتخارات استانی و ملی و بین‌المللی در چارچوب ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی را از جمله سیاست‌ها و مأموریت‌های ورزش و جوانان این شهرستان ذکر کرد.

انتهای پیام/

R7887/P1384/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است

شهاب شهبازی اظهار کرد: طرح سند آمایش سرزمین در حوزه ورزش در نقاط مختلف کشور یکی از موضوعات اساسی در وزارت ورزش و جوانان است که با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه هدف از تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین ورزش در راستای ایجاد عدالت ورزشی در نقاط مختلف کشور است، ابراز کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای به تکمیل و تدوین اجرای این سند در راستای تقویت و ایجاد زیرساخت های ورزشی متناسب با رشته های ورزشی پرطرفدار و با استعداد مناطق مختلف دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح، عینیت بخشی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق"ورزش قوی، ایران قوی" است، گفت: در این سند، تمام اماکن ورزشی، تفریحی، باشگاه ها و زیرساخت های مربوط به حوزه ورزش و رشته های روزشی با استعداد و پرطرفدار هر منطقه شناسایی و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

شهبازی ضرورت تجمیع و استفاده بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و اماکن ورزشی سازمان‌ها و نهادهای مختلف به منظور افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در بودجه و اعتبارات را از دیگر مزایای تدوین سند آمایش سرزمین ورزش استان برشمرد و گفت: در این سند همچنین رشته‌های ورزشی مستعد هر منطقه شناسایی و برای تقویت این رشته های برنامه ریزی می شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این سند در واقع یک سیاستگذاری واحد در حوزه ورزش و اعتبارات ورزشی ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس یک وحدت رویه برای ذینفعان(ورزشکاران) در راستای توسعه و تقویت ورزش قهرمانی و همکانی در سطح جامعه ایجاد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است