Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح - محمدحسين شاوردي: سريال شهرزاد در حالي وارد فصل دوم خود مي شود که در خلال توليدش از اقسام مختلفي از خودروهاي ارزشمند کلاسيک استفاده شده که اغلب آنها نيز براي علاقه مندان شناخته شده نيستند. اين خودروهاي گران قيمت که عمدتا از برندهاي آلماني، آمريکايي و فرانسوي هستند، به سريال رنگ و بوي جالبي داده و تصويري واقعي تر از حوادث و اتفاقات دهه 30 و 40 شمسي را به مخاطب ارائه مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اينجا به هفت خودرويي پرداخته ايم که بيش از ديگر برندها در خلال فيلم ديده مي شوند و مورد استفاده قرار مي گيرند.

دوج کورنت 1949




اين سدان مجلل در فاصله 1949 تا 1952 توليد شد و در بازارهاي بزرگ فروش مناسبي را تجربه کرد که اين موضوع عمدتا به دليل اتاق هاي مختلفي است که کورنت اعم از ليموزين، کوپه، استيشن واگن و سدان در آن قالب توليد شد. يک موتور شش سيلندر 3.8 ليتري که 103 اسب بخار نيرو داشت در کنار يک جعبه دنده سه سرعته باعث مي شد تا کورنت تا 140 کيلومتر در ساعت سرعت بگيرد در حالي که تا پنج نفر سرنشين بزرگسال را مي توانست جا به جا کند.

دوج تا هشت نسل به توليد اين خودرو ادامه داده و سپس در سال 1979 براي هميشه پرونده اين مدل را بايگاني کرد. کورنت با آن سطح از قيمت و طراحي، در کنار مرسدس بنز، از لوکس ترين خودروهاي اين سريال و به نوعي نماد خانواده مرفه بزرگ آقاست.



واکسهال کرستا 1955




اين خودروي انگليسي به عنوان سداني کوچک و اقتصادي در يک دوره سه ساله از 1955 تا 1958 فروشي بالغ بر 165 هزار دستگاه را به ثبت رساند و در فيلم از سوي هاشم دماوندي، پدر فرهاد دماوندي که روزنامه نگاري تحول خواه بود مورد استفاده قرار مي گرفت. موتور اين واکسهال قديمي يک نمونه 2.3 ليتري شش سيلندر است که از طريق يک جعبه دنده سه سرعته دستي نيرو را به چرخ هاي عقب منتقل مي کند.



مرسدس بنز 180




در جاي جاي فيلم نشاني از اين سدان مجلل آلماني ديده مي شود اما عمدتا مدل 180 از سوي جمشيد سعادت، پدر شهرزاد مورد استفاده قرار مي گرفت.



شورولت فليت مستر 1947




اين اتومبيل آمريکايي يکي از مهم ترين شکست هاي تاريخ برند شورولت محسوب مي شود که با وجود برنامه ريزي گسترده براي مونتاژ آن در 11 کارخانه مختلف، تنها دو سال در خط توليد ماند و براي هميشه پرونده آن بسته شد. در سريال شهرزاد اين خودرو به سرهنگ تيموري تعلق داشت که از شخصيتي مرموز و پيچيده برخوردار بود.



مرسدس بنز 170




اين خودروي لوکس در سال 1949 وارد خط توليد شد و يکي از پرفروش ترين محصولات عصري است که در آن نيز حاکم بلامنازع بازار سدان ها بود. از قضا تاکسي سريال شهرزاد هم، همين خودرو است که به عنوان جد قديمي مرسدس کلاس اي امروزي، در يکي از مهم ترين سکانس هاي فيلم ديده مي شود. آنجا که شهرزاد در روز کودتاي 28 مرداد 32 به دنبال فرهاد به مرکز شهر مي رود اما فرهاد در اثر قتل يدي جلوي چشمش دستگير و به زندان فرستاده مي شود.



مرسدس بنز 220 مدل 1953




اين خودرو که اخيرا و در فصل جديد به اين سريال اضافه شده مدل 1953 است و مورد استفاده عمه بلقيس، خواهر بزرگ آقا است که قرار است بر روند داستان تاثيرات مهمي بگذارد. مدل 220 هم که به عنوان يک کوپه لوکس و گران قيمت شناخته مي شود، با استفاده از يک موتور 80 اسب بخاري شش سيلندر و 2.2 ليتري، امروزي در نسخه هاي سالم قيمت بسيار گزافي دارد.



فورد فاير لاين 1955




اين اتومبيل در دو رنگ جذاب و جوان پسند، مورد استفاده قباد ديوان سالار بود و به عنوان نمادي از سرخوشي، بي خيالي و لذت طلبي طبقات مرفه آن عصر در فيلم جاي گرفته است. فاير لاين خودروي کلاسيک ارزشمندي است که در انواع دو در و چهار در، از موتورهاي شش و هفت سيلندر استفاده مي کرد که شتاب بالايي را به اين کوپه آمريکايي هديه مي داد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند

هیات سرمایه‌گذاری تایلند (BOI) اعلام کرد که چری اتومبیل، شرکت خودروسازی چین کارخانه‌ای در تایلند راه‌اندازی خواهد کرد که خودروهایی را برای بازارهای داخلی و صادراتی تولید خواهد کرد و تولید آن در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ناریت تردستیراسوکدی، دبیر کل هیئت سرمایه‌گذاری تایلند اظهار کرد که پیش‌بینی می‌شود این تاسیسات ۵۰ هزار خودروی الکتریکی و هیبریدی در فاز اول تا سال ۲۰۲۵  تولید کند و تا سال ۲۰۲۸ تولید را به ۸۰ هزار خودرو افزایش دهد.

هیات سرمایه‌گذاری تایلند عنوان کرد که چری اتومبیل، هشتمین خودروساز چینی خواهد بود که یک کارخانه تولیدی در تایلند راه‌اندازی می‌کند و به سایرین از جمله بی‌وای‌دی، گریت وال موتورز و چانگان موتورز می‌پیوندد.

تایلند یک مرکز مونتاژ و صادرات خودرو منطقه‌ای است که مدت‌هاست تحت سلطه برندهای ژاپنی مانند تویوتا موتورز و هوندا موتورز بوده است اما در سال‌های اخیر، یارانه‌های دولتی و مشوق‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی موجی از سرمایه‌گذاری را از چین به راه انداخته است که خودروسازان آن بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، تایلند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود یک سوم تولید سالانه ۲.۵ میلیون خودروی خود را به خودروهای برقی تبدیل کند.

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان