Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور مالدیو با تداوم ناآرامی‌های سیاسی این کشور به ویژه بعد از دستور دادگاه عالی به آزادی و محاکمه مجدد زندانیان سیاسی اعلام کرد که تمایل به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یمین عبدالقیوم، رئیس جمهور مالدیو گفت مشکلی با این که انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در این کشور چند ماه پیش از پایان دوره‌اش در ماه نوامبر برگزار شود، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین سخنرانی علنی رئیس جمهور مالدیو از زمان دستور روز پنجشنبه دادگاه عالی این کشور به آزادی سیاستمداران مخالف با وی از جمله "محمد نشید"، رئیس جمهور سابق است.

دادگاه همچنین علاوه بر دستور به آزادی زندانیان سیاسی  رای به بازگشت به کار 12 قانونگذار سابق که پیشتر به خاطر تغییر گرایش سیاسی و پیوستن به مخالفان برکنار شده بودند، داد.

بازگشت به کار این قانونگذاران سبب خواهد شد که حزب سیاسی یمین موسوم به حزب پیشرو مالدیو اکثریت خود را در پارلمان این کشور که 85 کرسی دارد از دست بدهد و به این ترتیب پارلمان تبدیل به رقیب دولت یمین خواهد شد.

 احمد مخلوف، یک قانونگذار اپوزیسیون اعلام کرده با وجود آن که قرار بود پارلمان مالدیو از تاریخ 5 فوریه فعالیتش را در سال نوی میلادی آغاز کند اما تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است چرا که دولت نگران از دست دادن اکثریت خود در پارلمان است.

یمین در اظهاراتش تاکید کرد که توقع چنین حکمی را از سوی دادگاه عالی مالدیو نداشته اما همه مقام‌های مربوطه در دولت باید تلاش زیادی به منظور بررسی نحوه اجرای این حکم صورت دهند.

او در یک تجمع که از سوی حزبش به منظور اعلام حمایت از او برگزار شده بود، گفت: ما اطمینان حاصل خواهیم کرد از این که بتوانیم حکم دادگاه عالی را به نحوی که مشکلی برای مردم درست نکند، اجرا کنیم.

یمین روز شنبه همچنین اقدام به اخراج احمد سعودهی، رئیس پلیس مالدیو کرد.

روز جمعه بعد از آن که حکم دادگاه عالی مالدیو اعلام شده و دادگاه گفت که محکومیتهای اخیر علیه برخی سیاستمداران این کشور با اعمال نفوذ سیاسی اتفاق افتاده، حامیان مخالفان دولت در پایتخت تظاهرات کرده و خواهان اجرای حکم از سوی دولت شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، پس از شرکت در آیین افتتاح ابرپروژه برق‌آبی «اومااویا» واقع در استان بادوله این کشور به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی جمهوری اسلامی ایران که با همراهی رئیس جمهور سریلانکا انجام شد، در کاخ ریاست جمهوری این کشور به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی 21 گلوله توپ شلیک شد.

رؤسای جمهور پس از مراسم استقبال دیدار دوجانبه خواهند داشت و پس از آن به اتفاق یکدیگر نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت